Odeća za decu 300 RSD, stvari za kuću 1 evro: Šef Pepka nam otkriva šta donose u Srbiju
EKSKLUZIVNO *Stiže vam lanac sa pristupačnim i veoma niskim cenama, tražimo i radnike *Nećemo se ograničiti na Beograd, mi bismo hteli da budemo najjeftiniji i najpoznatiji vaš brend *Naše prodavnice su na 400 i 600 kvadrata, liče na pravougaonik, nemaju stubove *Savetujem da gledate uvek ulaz, caka je što ćete tu uvek naći najbolje opcije za kupovinu
Godinama već, činjenica je da maloprodajni lanci zaobilaze ostatak Srbije, a i oni koji dođu, liče jedan na drugi. Ponuda se tako svede na nekoliko svetskih kuća.
Dobra vest je da konačno postoji nekoliko brendova koji planiraju da uđu na tržište Srbije u manje gradove. Jedan od njih je evropski maloprodajni lanac odevnih predmeta i opreme za kuću "Pepko" (PEPCO), koji nam stiže ove jeseni.
Marcin Stańko, operativni direktor kompanije PEPCO za centralnu i istočnu Evropu, u intervjuu za Telegraf Biznis otkriva šta će potrošači u Srbiji moći da kupiju i po kojima cenama od 23. oktobra, i koliko se razlikuje ovaj lanac od konkurencije.
- Koja je to osnovna novina koji kupci u Srbiji mogu da očekuju?
- Za srpske kupce novitet će biti široka ponuda kompanije PEPCO i proizvodi po niskim i veoma pristupačnim cenama. Kupci naše kompanije redovno posećuju naša prodajna mesta, više od tri puta mesečno u proseku. Po njihovom mišljenju, naše prodavnice se u prvom redu ističu po niskim cenama, privlačnoj ponudi proizvoda, prostoru za udobnu kupovinu i po profesionalnoj usluzi koja se pruža kupcima.
Svakog meseca, preko 19 miliona potrošača poseti prodavnice ovog lanca u Evropi i čvrsto verujem da ćemo, slično kao na drugim tržištima, ispuniti očekivanja potrošača u Srbiji i da će oni odlučiti da ostanu sa nama.
- Nabrojte nam najmanje 5 proizvoda koji će biti predstavljeni na našem tržištu?
- Mi našim klijentima nudimo proizvode koje žele i koji su im potrebni na dnevnom nivou, da obuku članove svoje porodice i da ukrase i opreme svoje domove po niskim cenama. Ponuda uključuje hiljade proizvoda, oko 40 grupa proizvoda kada je u pitanju odeća (uključujući cipele i donji veš) pokrivaju oko 60% ponude našeg trgovinskog lanca dok proizvodi koji su deo opšteg plasmana prodaje čine 40%.
Navešću par primera. Imaćete bodiće za bebe od 100% organskog pamuka za 300 dinara, Diznijevu odeću za devojčice i dečake napravljenu od 100% pamuka i dodatke za kuću i kuhinju čak i po ceni ispod 120 dinara.
Većina kompanija bira glavni grad a vi ste se ipak odlučili za druge gradove u Srbiji. Koliko će to uticati na razvoj lokalne samouprave i na koji način će to uticati na potrošače u manjim gradovima?
- Mi bismo hteli da budemo najjeftiniji i najpoznatiji brend koji nudi niske cene za odeću i opremu za kuću u Evropi. Ono po čemu se razlikujemo i ono što naši potrošači cene jeste to što smo im blizu, u komšiluku. Imajući u vidu ovu ambiciju i pristup, nećemo sebe ograničiti na glavni grad i doći ćemo i u male gradove i gradove srednje veličine.
Pored toga što smo dobar poslodavac i pouzdan poslovni partner, mi smo aktivni u društvu. PEPCO se fokusira na pomoć deci, i u prvom redu se uključuje u aktivnosti čiji je cilj unapređenje kvaliteta njihovog slobodnog vremena.
Primetne su desetine programa u oblasti korporativne društvene odgovornosti koje realizujemo u svakoj zemlji u kojoj poslujemo. U svim ovim zemljama mi sarađujemo sa nevladinim organizacijama koje pomažu deci iz ugroženih porodica, deci koja su finansijski ugrožena ili žive na marginama društva.
- Kako birate lokacije i na osnovu čega? Da li cena uvek najvažnija pri izboru?
- U procesu izbora lokacije uzimamo u obzir mnogo parametara. Tražimo poslovne prostore koji ispunjavaju naše zahteve kao što su površina – preporučeni prostor, koji pokriva između 400 i 600 kvadratnih metara, da što više liči na pravougaonik po obliku ili da nema unutrašnje stubove.
Naše prodavnice treba da se nalaze u tržnim centrima ili maloprodajnim parkovima ali mogu biti smeštene i blizu glavnih saobraćajnica koje nude pristup stambenim naseljima, na vidnim mestima i sa pristupom glavnim putevima.
- Delom ste mi mi odgovorili na pitanje, ali mi objasnite po čemu je još Pepco drugačiji. Utisak je da maloprodajni lanci liče jedan na drugi
- Po svom konceptu PEPCO radnje su različite u odnosu na druge maloprodajne lance. Ovo je lanac samouslužnih maloprodajnih prodavnica koje su locirane blizu potrošača i nude optimalan opseg proizvoda po niskim cenama.
Naše prodavnice se najčešće nalaze u naseljima gde se nalaze i maloprodajni prehrambeni lanci i na taj način se zaokružuje sveobuhvatna komercijalna ponuda. Glavna naša pretpostavka koja se tiče unutrašnjosti prodavnice jeste da mora biti prikladna, udobna i intuitivna.
S tim u vezi, glavni prolaz sugeriše potrošačima lake izbore: proizvode za decu ili odrasle, odeću ili kuću. Dakle, na ulazu ćete uvek naći najbolje opcije za kupovinu.
- Koliko novih radnih mesta ćete otvoriti u prvom „talasu“ prilikom otvaranja?
- Mi smo već otvorili 100 radnih mesta. Za vreme prve godine poslovanja na srpskom tržištu, planiramo da otvorimo oko 30 prodavnica u različitim delovima zemlje i zaposlimo do 200 ljudi. Zapošljavaćemo na redovnom nivou, u skladu sa razvojem brenda. Sva pitanja koja se tiču zaposlenja možete poslati na imejl adresu: karijera@PEPCO.eu.
- Hoćete li se odlučiti za tim iz Srbije ili ćete dovesti svoje ljude?
- Već smo zaposlili 50 ljudi iz Srbije koji rade u prodavnicama ili u administraciji. Celom grupom će upravljati Tomislav Bekavac koji je nadležan za sveukupno poslovanje kompanije u regionu (Hrvatska, Slovenija i Srbija).
- Šta vi lično očekujete od dolaska i da li se plašite konkurencije?
- Veoma sam uzbuđen zbog ulaska na tržište Srbije. Volimo nove izazove i imamo dobru ponudu, proizvode i pristup poslu kojim možemo da pariramo konkurenciji.
Srbija je naredni korak u razvoju brenda.
Mi smo već prisutni u 12 evropskih zemalja (Bugarska, Češka Republika, Hrvatska, Estonija, Mađarska, Letonija, Litvanija, Poljska, Rumunija, Slovačka, Slovenija i Italija gde smo prve prodavnice otvorili u septembru).
Snažno verujem u jako dobru perspektivu kompanije na srpskom tržištu.
(v.bjelić@telegraf.rs)