Da li će Bajdenova pobeda potvrditi da je TV i dalje neprikosnoveni medij?

Čekaju se zvanični rezultati, ali izgleda da Donald Tramp gubi na ovim izborima...

Foto: Tanjug/AP

Dok ceo svet čeka ishod izbora za predsednika u SAD, vreme je da se malo osvrnemo na kampanje koje su vodila dva kandidata, Džo Bajden kao demokrata, i Donald Tramp, kao republikanac.

Ako pretpostavimo da ih političke struje kojima pripadaju - definišu kao liberalnog, odnosno konzervativnog kandidata, onda je zanimljivo to da je Bajden odabrao "staromodniji" vid promocije, dok se Tramp usmerio na digital.

Pratite najaktuelnije vesti u vezi sa izborima u SAD.

Naime, kako piše Gardijan, a prema proceni korporacije "S&P Global Inc.", sa sedištem u Njujorku, dve kampanje za predsednika SAD 2020. godine vođene su na potpuno drugačiji način, odnosno imale su drugačije prioritete kada je reč o oglašavanju.

Bajdenova kampanja bila je više fokusirana na reklame na TV-u, pa je demokratski kandidat izdvojio više novca od Trampa u te svrhe: čak 249,9 miliona, nasuprot 174,6 miliona dolara. S druge strane, Trampova administracija je više pažnje dala digitalu.

Republikanska partija je u te svrhe izdvojila 201,4 miliona dolara, dok je Bajden za digital dao 166 miliona dolara. Ali, gde je otišlo najviše novca, gledajući po državama unutar SAD?

Analiza "S&P Global Inc." pokazuje da su to Feniks i Arizona, kao vodeća tržišta za oglašavanje. Zatim slede Florida, Pensilvanija, Mičigen, Viskonsin.

Možda nije na odmet da znamo i ovaj podatak, kako bismo razumeli koji kanali za oglašavanje najbolje "prolaze" u SAD, ako uopšte ima pravila. Mnogo toga zavisi od demografije, starosti ljudi koji su izašli na izbore, ali činjenica je da je oko 28 odsto Amerikanaca na internetu stalno, dok oko 120 miliona domaćinstava ima TV.

Prosečni Amerikanac dnevno provede 3 sata i 58 minuta gledajući televiziju.

Video: Napeto prebrojavanje glasova i dalje traje: Pensilvanija ključna

(Telegraf Biznis)