Amazon bi mogao da bankrotira do 2030. godine, evo zašto
Ova kompanija je trenutno maloprodajna sila, a njen vlasnik najbogatiji čovek na svetu, ali...
Džef Bezos je trenutno najbogatiji čovek na svetu upravo zahvaljujući Amazonu, njegovoj vodećoj kompaniji za onlajn prodaju.
Međutim, stručnjak za maloprodaju, Dag Stivens, predviđa da bi gigant mogao pasti tokom naredne decenije, čak i bankrotirati. Na svojoj korporativnoj stranici Business of Fashion, osnivač firme "Retail Prophet" i savetnik nekih od najcenjenijih svetskih brendova - predviđa kraj Amazona.
Ove razloge navodi kao ključne za to "propadanje".
Amazon sledi Valmartove korake
Jedan od razloga mogućeg bankrota platforme za onlajn trgovinu bio bi taj što sledi iste obrasce kao i druge kompanije. "Između 1962. i ranih 2000-ih, Volmart je vodio maloprodaju, pobedivši desetine velikih i malih konkurenata. Do 2010. godine Valmart je otvorio zapanjujućih 4.393 prodavnica, od kojih je više od 3.000 otvoreno posle 1990. godine", objašnjava ovaj stručnjak, i dodaje:
"Nakon što je pretrpeo veliki pad prodaje 2015. godine, Volmart nije uspeo da počne da se bavi maloprodajom putem interneta. Pad, nekada neprobojnog giganta, pokazao je da čak i većina tako velikih kompanija može pasti".
Kupci žele da dodirnu stvar, da je vide uživo i uporede
Stivens smatra opasnim i to što Bezos namerava da održi isti dugoročni operativni model.
- U našem maloprodajnom poslovanju znamo da kupci žele niske cene, a biće tako i za 10 godina. Žele brzu isporuku, širok izbor - rekao je osnivač Amazona svojevremeno.
Međutim, Stivens veruje da ljudi ne kupuju samo zato što žele proizvode što je pre moguće. Mimo toga, oni hoće "iskustvo kupovine": izlazak iz kuće, dodirivanje proizvoda, međusobno upoređivanje, isprobavanje novih stvari ili nadahnuće. U tom smislu, nedostatak Amazona leži u "kupovini na mreži".
Fokus na korisnički servis biće izgubljen
Kada kompanija ima moćnog lidera poput Džefa Bezosa na čelu, teško bi funkcionisala bez njega. Dag Stivens predviđa da bi se, dok Amazon nastavlja sa širenjem, "figura Bezosa mogla rasipati ili nestati".
- Tada je moguće da izgubite svoju početnu misiju, a to je zadovoljstvo kupaca, da biste dali prioritet optimizaciji procesa na osnovu podataka - naveo je ovaj stručnjak za maloprodaju.
Takođe predviđa da će kompanija manje biti inovativna. "Energija, usmerena na poboljšanje poslovanja, biće potrošena na održavanje organizacione infrastrukture". Stivens kaže da Amazonu "ne ide na ruku" ni to što se priča o nezadovoljnim radnicima, napuštanju trenutnih partnera i tome slično.
(Telegraf Biznis)