Prodavnice u Srbiji dobro snabdevene od početka pandemije, a porasla je i prodaja

Posebno je skočila elektronska trgovina

Foto: Pixabay

Tržište maloprodaje u Srbiji je od početka pandemije dobro snabdeveno i u prvih 10 meseci ove godine ostvaren je rast prometa u trgovini na malo od 5,2 odsto u odnosu na isti prošlogodišnji period, izjavio je danas državni sekretar u Ministarstvu trgovine Uroš Kandić i dodao da je očuvana i cenovna stabilnost.

Govoreći na konferenciji “OFF/ON Line“ u organizaciji Novosadskog sajma, rekao je da je dobroj snabdevenosti tržišta maloprodaje doprinela jaka sirovinska baza kao i diverzifikacija strukture maloprodaje, dok je neočekivano velikom rastu prometa u trgovini na malo značajno doprinela ekspanzija elektronske trgovine.

Kandić je kada je reč o elektronskoj trgovini kazao da se i po završetku pandemije očekuje nastavak ekspanzije tog vida kupovine i da postoji veliki prostor za rast onlajn prodaje, pogotovo kod trgovaca robom široke potrošnje.

- Iako se od početka proglašenja pandemije beležio ogroman rast porudžbina koji je i do 10 puta brži od rasta prodaje u maloprodajnim objektima, ukupan prihod od elektronske trgovine je dostigao svega 0,6 odsto ukupnih prihoda trgovaca robom svakodnevne potrošnje - rekao je Kandić.

Dodaje da je taj procenat pre početka pandemije iznosio 0,2 odsto.

U Srbiji nije bilo nestašica, Foto: Shutterstock

On je ocenio da su se trgovci vrlo brzo prilagodili onlajn trgovini, ali da se najveći broj pritužbi građana Tržišnoj inspekciji odnosi na probleme pri isporuci robe.

- Usled velike ekspanzije onlajn porudžbina, desilo se zasićenje jer infrastruktura isporuke nije mogla da prati toliki rast. Dešavalo se da kasne pošiljke i da se gube, ali se taj problem sada polako prevazilazi - objasnio je on.

U prilog tome je dodao da je od septembra ove godine Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija podneto osam zahteva privrednih subjekta za dobijanje dozvole za rad, dok je, poređenja radi, u prošloj godini registrovan samo jedan nov operator, što je, kako je naveo, najbolja ilustracija povećanja obima elektronske trgovine tokom pandemije.

Video: Čadež: Očuvana ekonomska baza, zadržan nivo investicija

(Telegraf Biznis)