U 2020. niko nije napredovao više od njega: Zaboravite na Amazon, ovo je Bezosov novi "pakleni plan"

Osnivač Amazona trenutno ima neto bogatstvo vredno 185 mlrd američkih dolara

Džef Bezos / Foto: Profimedia/Andrej Sokolow / Newscom

Nijedan vlasnik medija nije napredovao tokom 2020. godine kao izvršni direktor i predsednik Amazona, Džef Bezos, koji je godinu započeo kao najbogatiji čovek sveta i završio je sa dodatnih 70 milijardi dolara, nagomilanih u ličnom bogatstvu. Ono sada iznosi 185 milijardi dolara.

Najveći deo te ogromne sume iz 2020. proizašao je iz "Amazonove vojske isporučilaca", koja je svetom isporučivala zalihe tokom karantina i pomagala da ljudi budu sigurni i zdravi, pri suočavanju sa ovom pandemijom. Na taj način, Amazon je izvukao još veći tržišni udeo od tradicionalnih prodavaca.

Bezos, s tim ogromnim bogatstvom iza sebe, uporno je učvršćivao svoju poziciju u medijima prošle godine. Njegove novine, The Washington Post, prošle nedelje objavile su planove da "postanu globalnija redakcija" - stvaranjem udarnih čvorišta u Londonu (pokrivajući Evropu) i Seulu (pokrivajući Aziju).

Novim biznis planovima u Sidneju i Bogoti, The Washington Post proširio je mrežu na 26 kancelarija. Novine koje su srušile predsednika Ričarda Niksona, kada je izbio skandal Watergate 1972, šef Amazona je kupio 2013. godine za 250 miliona dolara.

List se u međuvremenu značajno proširio, i sada broji rekordnih 1.010 zaposlenih. Sve se dešava u trenutku kada rivalski izdavači smanjuju troškove, zbog kolapsa s manjkom oglašavanja, a sve zbog pandemije. Novine u vlasništvu Bezosa povećale su svoje međunarodne pretplatnike za 60 odsto ove godine.

Jačanjem svog globalnog izveštavanja, The Washington Post može bolje da se takmiči sa listom New York Times, koji u Londonu ima 50 redakcija. Američki izdavači postaće sve konkurentniji u pružanju vesti na engleskom jeziku čitaocima u Evropi i šire.

Još značajnije za Bezosa, Amazonov sjajni projekat vizuelnih medija, Prime Video, ovog meseca je napravio veliki strateški iskorak u Evropi, udružujući se sa "Sky". Dogovor podrazumeva Prime Video aplikaciju na Sky platformi, dok će Sky aplikacije biti predstavljene na Amazonovom strimingu Fire TV stick.

Ovaj posao stavlja Prime Video pred publiku "Sky"-a, ljubitelje fudbala, nagoveštavajući da će još više uložiti u prava Premier lige. Amazonov trenutni trogodišnji ugovor o prikazivanju 20 igara u sezoni generisao je rekordne pretplate na Prime, uslugu koja osigurava da isporuke iz karantina stignu sledećeg dana.

Video: Štrajk u italijanskoj ispostavi Amazona: Ljuti jer ih kompanija ne štiti od korone

(Telegraf Biznis)