Šta posle bus plusa mogu da očekuju Beograđani: Novi partner moraće da ponudi ove novine

Da li će karte za prevoz biti možda jeftinije?

Foto: ATA Images

Međunarodni tender na kojem Grad Beograd traži partnera za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza, raspisan je juče i trajaće do 25. februra.

Novim ugovorom, "busplus" kartica prestaje da se koristi, a zameniće je "beogradska kartica", kojom će se plaćati gradski prevoz, ali i korišćenje parkinga, javnih bicikala, bioskopa i pozorišta.

Sadašnje busplus kartice važiće u novom sistemu do isteka roka same kartice, a novi partner treba da obezbedi da sve kartice koje trenutno važe u sistemu, važe i u novom sistemu, do isteka roka same kartice.

Tender će biti sproveden po modelu javno-privatnog partnerstva kojem je prethodila studija o javnom prevozu u glavnom gradu koju je izradio Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu. U okviru te studije izvršena je analiza postojećeg stanja sistema i dati predlozi kako da se kroz novi ugovor obezbede veći prihodi od naplate karata, a sistem unapredi i modernizuje u skladu sa razvojem tehnologije.

Novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen je manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

Osim manje provizije, kako je najavljeno, predviđen je i limit na zaradu privatnog partnera. To znači da ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije.

Foto: Mateja Beljan

Šta to znači za građane Beograda?

Novi partner, kako su najavili predstavnici gradks evlasti trebalo bi da omogući veći obim usluge - veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.

Takođe, očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme - mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja vezanih za isticanje, dopunu ili validaciju perso ili neperso kartice.

U novom ugovoru predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora, Grad može samostalno da ih angažuje čime se, kako je rečeno, postiže daleko veća fleksibilnost i optimizacija celog sistema.

Osim toga, predviđeno je da privatni partner učestvuje u dodatnim troškovima u slučaju angažovanja dodatnih kontrolora u istom procentu kao što je i procenat naknade od prihoda od prodaje karata.

U septembru ove godine istekao je desetogodišnji ugovor koji je Grad Beograd imao sa firmom "Apeks solušn" koja je napravila Busplus sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u prestonici, ali je zbog epidemije korona virusa ugovor produžen do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.

Kartice za javni prevoz u Beogradu čiji su vlasnici građani stariji od 65 godina i kojima rok zamene ističe krajem 2020, važiće do juna 2021. godine.

(Telegraf Biznis)