Brza pruga Beograd - Novi Sad gotova do kraja godine: "Kupićemo najbolje, moderne vozove"

Ministar Tomislav Momirović je istakao da se već vode pregovori sa Kinezima i evropskim partnerima o nabavci vozova koji će moći da idu tom prugom, brzinom od 200 kilometara na sat

Foto: Pixabay

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Tomislav Momirović, kaže da su otklonjeni problemi sa stranim izvođačima angažovanim na izgradnji brze pruge od Beograda do Novog Sada.

Prema njegovim rečima, ta deonica će biti završena u roku, do kraja 2021, i biće puštena u saobaćaj nakon testova koji traju oko dva meseca.

Momirović je istakao da se već vode pregovori sa Kinezima i evropskim partnerima o nabavci vozova koji će moći da idu tom prugom, brzinom od 200 kilometara na sat. Tako će građani za nešto više od pola sata moći da putuju vozom između Beograda i Novog Sada, naglasio je on.

- Nije tajna da je to projekat gde imamo dosta problema u prošlosti. Došli smo do toga da je i predsednik Aleksandar Vučić morao svojim autoritetom da se umeša, da i naše i strane partnere natera da se drže ugovora. Mi smo sve te probleme rešili i oni su iza nas - rekao je Momirović.

Uveren je da će do kraja 2021. biti gotova deonica do Novog Sada, koja će biti deo brze pruge Beograd - Budimpešta.

- Očekujem da će u roku od dva meseca, od kada se radovi završe, biti obavljena sva testiranja i da će pruga biti u komercijalnoj upotrebi. Nama je cilj da imamo najmodernije vozove u ovom delu Evrope i ko bude ponudio najbolju cenu i u najkraćem periodu, od njega ćemo kupiti - rekao je i dodao da se sve radi transparentno, kao i da je cilj da što više strana bude uključeno u pregovore o nabavci vozova.

Momirović poručuje da će u 2021. biti nastavljena ubrzana realizacija velikih infrastrukturnih projekata, kao i da je prioriret da se do kraja godine završe radovi na izgradnji auto-puta "Miloš Veliki" od Preljine do Požege, i brza pruge od Beograda do Novog Sada.

Tomislav Momirović / Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Ističe da je u fokusu izgradnja auto-puteva i pruga koji će vrlo brzo premrežiti našu zemlju i omogućiti da se brzo stigne sa jednog njenog kraja na drugi. Takođe, kaže da je za oko dva meseca obišao sva strateška gradilišta u zemlji kako bi se uverio u obim investicija i radova koje realizuje vlada.

- To je neverovatan investicioni ciklus u kojem se trenutno nalazimo, koji će pokrenuti ekonomiju, održati makroekonomsku stabilnost i obezbediti najveći rast u Evropi u 2021. godini - naglasio je Momirović.

Dodaje da su strateški projekti sada: gradnja Moravskog koridora Pojate - Preljina, Fruškogorskog koridora od Novog Sada do Rume, auto-puta Ruma - Šabac i brze saobracajnice Šabac - Loznica, zatim gradnja deonice auto-puta od Beograda ka Sarajevu Kuzmin - Sremska Rača, završetak obilaznice oko Beograda i gradnja stanova za pripadnike vojske, policije i službi bezbednosti.

Govoreći o izgradnji prvog digitalnog auto-puta, Moravskog koridora od Preljine do Požege, ističe da do skoro "niko nije mogao da sanja da ćemo na tom potezu graditi takav auto-put", koji će spojiti autoput "Miloš Veliki" (tzv. Kodiror 11) i Koridor 10, i tako povezati više od pola miliona ljudi u tom delu zemlje.

- Srbiju ćete uskoro celu moći da pređete u veoma kratkim intervalima - dodao je ministar. Očekuje da će do kraja godine biti završena prva deonica od Pojata do Kruševca od oko 27 kilometara. Govoreći o još jednom važnom projektu, završetku obilaznice oko Beograda, kaže da je još kao dete slušao o tome i da još uvek obilaznica nije završena, iako su prvi radovi počeli pre više decenija.

Kada je reč o dodatnoj deonici C, od Bubanj Potoka do Pančeva, ministar kaže da je i to u planu, ali da će taj deo biti urađen kasnije pošto je reč o dosta vrednoj investiciji, a trenutno se već realizuje veliki broj projekata.

Foto: Tanjug/Nikola Anđić

Istakao je da u 2021. moraju krenuti radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume, kao i gradnja brze saobraćajnice Sombor - Kikinda. Treba započeti i projekat tzv. Dunavske magistrale, tj. brze saobraćajnice od skretanja sa auto-puta za Požerevac do Donjeg Milanovca.

Momirović kaže da je pre bio u privatnom sektoru i da je tada bio odgovoran za svoje zaposlene i kompaniju, dok sada, kao ministar, ima mnogo veću odgovornost, pošto raspolaže novcem građana Srbije.

- Ne volim sebe da personalizujem kao ministra koji gradi i zapošljava, deo sam tima koji sprovodi investicije i na čijem čelu je predsednik Srbije. Da nije bilo fiskalne konsolidacije, nikada ne bismo došli u situaciju da ovoliko investiramo. Srbija po investicijama ubedljivo prednjači u regionu - ističe.

Prema njegovim rečima, "građani uskoro neće moći da prepoznaju saobraćajnu infrastrukturu Srbije". Dodaje da se to odnosi i na avio-saobraćaj, s obzirom da francuski Vansi realizije ogromne investicije u razvoj beogradskog aerodroma "Nikola Tesla".

Podsetio je da u budžetu za 2021. izdvojeno rekordnih 330 milijardi dianra za kapitalne infrastrukturne projekte, što je oko 5,5 odsto BDP-a.

(Telegraf Biznis/Tanjug)