Kroksice planule, najviše ih kupovale žene, mladi, tiktokeri: "Očekujemo bum i u 2021. godini"
Investitori su se razveselili zbog vesti, te je akcija "Crocs"-a skočila za oko 12%, na 74,91 dolara
Mnogima najružnije, ali nesporno popularne papuče brenda "Crocs, Inc.", tzv. kroksice, nastale su davne 2002, ali čini se da kompanija ne pamti godinu kao što je bila 2020, u smislu uspeha i naleta prodaje.
Juče je američki gigant povećao izgled za četvrti kvartal (završen 31. decembra) i prognozu za celu 2021, predviđajući da će četvrti kvartalni godišnji prihod porasti za oko 55%, na između 407 i 410 miliona dolara. Ranije prošle godine, te procene su iznosile od 20% do 30% rasta prodaje.
Kompanija očekuje da će prodaja porasti preko 12% u celoj 2020. godini, na rekordnih 1,38 milijardi dolara, u odnosu na prethodnu prognozu od oko 5% do 7% rasta. Takođe, predviđa rast prodaje od 20% do 25% u 2021. "Crocs" još nije objavio datum rezultata u četvrtom kvartalu.
Investitori su se razveselili zbog vesti, te je akcija "Crocs"-a skočila za oko 12%, na 74,91 dolara, prema Nasdaq.
Na pomolu je još jedna dobra godina za američki brend, a razlog za bum u prodaji je vrlo jasan: ljudi su mahom provodili vreme kod kuće, i umesto obuće za napolje - kupovali su praktične papuče.
"Crocs" je jedna od kompanija koje su definitivno profitirale na račun karantina, iako im to nije bio cilj. Poznatim papučama se, kažu iz kompanije, okrenuo i veliki broj mlađih potrošača. Uglavnom su to bile žene, milenijalci, ljubitelji TikTok-a.
Brend se 2020. udružio i sa brojnim umetnicima i brendovima, uključujući Post Malone, lanac brze hrane KFC, i pevača Džastina Bibera. Takođe, kolekcija nastala u saradnji s latino muzičarem Bed Banijem (Bad Bunny) - rasprodata je u septembru, čim je izašla.
(Telegraf Biznis)