Od pilota, preko kurira do građevinca: Promenio 3 uniforme za par meseci, korona mu ubila posao
"A donedavno sam se žalio na noćne letove"... priča ovaj pilot
Piloti širom sveta gube svoje poslove. Sa ogromnim otpuštanjima avio-kompanija, onim koja su se realizovala, i onim koja tek slede, piloti su veoma zabrinuti.
Neki su zbog toga morali da pronađu drugo radno mesto. A Patrick Pawelczak je to najbolje prijkazao kroz jednu fotografiju koja upisuje kako se promenila njegova uniforma za samo nekoliko meseci.
- Od aviona do građevine - napisao je on, prisećajući se kako se do nedavno žalio na to da ima noćni let. Zapravo, on je u jednom momentu radio i kao dostavljač u Amazonu, tako da je promenio tri pozicije za kratko vreme.
- Upravo se pokazalo još jednom da treba da naučimo da cenimo ono što imamo pre nego što ga izgubimo - rekao je on.
Patrik je dobio ogromnu podršku kolega iz svelog sveta, a post ima milionske preglede.
Okvirno, osamdeset posto svetske flote je prizemljeno, kratkotrajno ili na duži rok, neki avioni su već završili i na otpadu. Međutim, mnogi novi avioni, tek isporučeni ili čak i neisporučeni uskladišteni su do nekog boljeg vremena, za koje se nadamo da će brzo doći. Onih dvadesetak posto imaju redovne preglede, redovno se održavaju, servisiraju i za sada nešto manje upotrebljavaju. Oni uskladišteni na dugi rok ipak moraju da prođu drugačije procedure.
Da bi se avion pripremio za ponovnu upotrebu potrebno je ponekad i nekoliko nedelja. Motori se startuju da izgori konzervaciono ulje, svi sistemi se pregledaju i dovode u stanje upotrebljivosti.
Propadaju avio-kompanije i u regionu, tako je poslednji let Montenegro erlajnza postao viralan, a pilot Nikola Pavlićević, koji je leteo takvom rutom, da je iscrtao srce na nebu iznad Crne Gore. Za Telegraf Biznis je ekskluzivno rekao da se tako, na poseban način, srcem na nebu iznad Crne Gore, oprostio od nacionalne avio-kompanije.
(Telegraf Biznis)