Danas je Svetski dan radija: Nisu ga "ubili" ni TV ni internet, posla uvek ima, a evo i zašto

Da li će ovaj medij preživeti ili je "old school", prevaziđen? Odgovor je...

Foto: Shutterstock

Da, radio će definitivno preživeti. Simbol 20. veka, kojeg nije uspela da "pregazi" ni tada, a i sada, moćna televizija, definitivno će nalaziti svoje mesto i ubuduće.

Danas, 13. februara, obeležava se Svetski dan radija, a koliko je moćan kao medij govori i podatak da su reklame jednako zastupljene kao pre, ako ne i više.

Štaviše, stručnjaci za marketing kažu da je radio jedna od boljih opcija za vašu reklamu, baš kao i bioskop. U prvom slučaju, ovaj stari medij najčešće slušamo u vožnji, i dok reklame idu između pesama, malo ko menja stanicu u tih par minuta. Hteli to ili ne, čujemo reklame.

S druge strane, kada smo u bioskopu, takođe "nemamo gde": sedimo i čekamo da film počne, ne možemo da šetamo po stanu dok su reklame, kao što je to slučaj sa televizijom.

Iako je i dalje prestiž oglasiti svoju firmu ili proizvod na TV-u, posebno na gledanoj televiziji i u udarnom terminu, ta vrsta reklamiranja je skuplja, a nije nužno efikasnija.

Sociološki fenomen

Radio traje više od veka, slušale su ga generacije, i onda kada advertajzing nije bio u povoju. Preko njega su se prenosile važne, društveno-političke informacije, a danas se, osim vesti, plasiraju muzika, emisije, zabavne teme. Da, radio voditelji će uvek imati posla.

U tom sektoru zarade nisu velike, ali posao na radiju je kreativan i dosta fleksibilniji od nekih standardnih. Štaviše, dok štampa polako, ali sigurno odlazi u zaborav, ne možemo isto reći za radio. Čak su i kompanije više zainteresovane za oglašavanje na starom mediju, nego u štampanim novinama.

Foto: Pixabay

U odnosu na elektronske medije i televiziju, radio ima slabiju reputaciju, ali će opstati. Ljudi vole taj "momenat" slušanja radija, posebno u kolima: na putu do posla, tokom putovanja. Istraživanja pokazuju da nove tehnologije mogu biti pretnja radiju, na neki način, ali ne alarmantno.

Čak 80% muzike sluša se preko radija, koji nije rezervisan samo za auto, već i za razne uređaje, poput mobilnog telefona.

Radio u 2021. godini

Prošla godina je sigurno bila sjajan "učitelj", jer nam je omogućila da proširimo horizont i istražimo mogućnosti kao nikada ranije. Radio je iznova postao "moderan" u glavama slušalaca i njegova transformacija u kompletnu platformu za audio zabavu - dostigla je određene visine.

U 2020/21. je napredak digitalizacije omogućio radio mrežama da stvore "holističko iskustvo" audio zabave za slušaoce, piše Biznis Insajder. Ljudi su tokom pandemije menjali i svoje navike: u svim zemljama je cvetao lokalni turizam, "bežalo" se u prirodu, više se slušao radio, a malo manje gledala televizija.

Prognoze za ovu godinu su da će audio biti više personalizovan, ali i standardizovan. U 2020. radio advertajzing jeste opao, ali su posledice korone u tom smislu osetili i drugi mediji. Kompanije su "rezale" budžete, i oglašavanje nije bilo u prvom planu, već očuvanje radnih mesta.

Video: Kako da budete produktivnji na poslu: Robot Buddy zna sve odgovore

(Telegraf Biznis)