Od Svete Nedelje do Šangaja: Tvorca moćne hrvatske kompanije porede sa Stivom Džobsom
Mate Rimac je imao osećaj da može napraviti nešto posebno i vredno iz svoje garaže
Hrvatska kompanija "Rimac Automobili" otvorila je luksuzni salon u Šangaju, i to zahvaljujući sklapanju partnerstva s kineskom Kingsvej grupom.
Ta firma je u svojoj matičnoj zemlji poznata po distribuciji luksuznih vozila i jahti, a iz "Rimac Automobili" su prepoznali Kinu, kao jedno od ključnih azijskih tržišta za širenje svoje prodajne mreže.
Inače, pokretač napredne hrvatske kompanije, Mate Rimac, ima dosta toga zajedničkog sa vizionarom Stivom Džobsom, piše Poslovni dvenik, te ovaj uspeh zasigurno nije "slučajan".
Preduzetnik ili moderan menadžer razvija budnost i sledi osećaj vezan za to šta treba uraditi u datom, pravom momentu. Stiv Džobs je imao osećaj, pratio je signale oko sebe (čitaj: sinhronicitete) i u pravom trenutku odigrao na pravu kartu.
Sinhronicitete je sjajno opisao Džozef Javorski:
"Kada smo u procesu stvaranja nečega, moramo imati fleksibilnost uma da se kreće u smeru onoga što treba biti učinjeno. Ono što omogućuje da se to dogodi jeste činjenica da nismo vezani za to kako stvari treba obaviti."
Mate Rimac je takođe imao osećaj da može napraviti nešto posebno i vredno iz svoje garaže. Imao je "racionalni um", pored osećaja, kao i mnogo hrabrosti. Usudio se da veruje da su čuda moguća.
Sve je krenulo iz gradića Sveta Nedelja, davne 2009. godine. Kompanija sada zapošljava više od 600 ljudi, a specijalnost su im baterijski sistemi i sportska električna vozila.
(Telegraf Biznis)