"Oči su postale nove usne": Pandemija oborila prodaju karmina, ali šminka za oči cveta

Skoro tačno godinu dana nosimo zaštitne maske, koje su uticale na to da žene "odbace" ruževe i sjajeve za usne, a prednost daju senkama i maskarama

Foto: Freepik.com

Kompanije koje se bave kozmetikom i šminkom skoro 12 meseci beleže jedan, možemo reći, fenomen: prodaja karmina, sjajeva i olovaka za usne - koji su nekada donosili zagarantovanu zaradu, znatno je opala tokom krize.

S druge strane, žene su mnogo više kupovale senke, olovke za oči i maskare, jer je ta vrsta šminke jedina ostala "imuna" na maske. Kako nam je maltene pola lica prekriveno maskom, čak je postojala i manja potreba za puderom, rumenilom, bronzerom.

Možda je vaš posao vezan za rad od kuće ili ste nezaposleni, pa masku nosite povremeno, ali one žene koje svaki dan odlaze na posao - shvatile su da nošenje karmina ispod maske nema smisla.

- Otkako su maske postale obavezne, oči su postale nove usne. Maske i šminka za oči će definitivno postati esencijalni deo stajlinga - kaže Samir Modi, osnivač "Colorbar Cosmetics".

Prošle godine, prodaja karmina je opala do 12 odsto, a iz kompanije "Flormar" kažu da pandemija nije zaustavila kozmetičku industriju, ali je promenila samu prodaju proizvoda.

Ta firma je pre krize otvarala novu radnju svaka četiri dana, ima 180 objekata samo u Turskoj, i 670 širom sveta. Ali su se onda fokusirali na e-trgovinu. Inače, u jednom minutu dostave čak 250 proizvoda.

Dakle, "glad" za šminkom i dalje je prisutna. U 2020, do kraja juna, prodaja šminke za oči skočila je 204 odsto, a poseban trend su osmislili tiktokeri i jutjuberi, poigravajući se sa maskama i šminkom.

Ruž, glavna "žrtva" korone u svetu kozmetike

Amazon je, u istom periodu, uočio pad kategorije "lip care and color" za čak 15 procenata. Zanimljivo je to da su žene (i muškarci) slabije negovali usne, što je osnov, bez obzira na nošenje maske. S padom prodaje došlo je i do pada cena, i to za skoro 30 odsto u jednom momentu.

Možda ste primetili da je i u domaćim parfimerijama izbor robe često ograničen, odnosno rafovi budu praznjikavi danima, posebno deo sa olovkama za usne. Situacija je manje-više ista u celom svetu.

Budući da kovid-19 i dalje ne popušta, karmini se i dalje lošije prodaju. "Fortune" je pisao o tome kako su maske "ubile" karmin indeks, a sve je krenulo od prošle krize, kada je 2009. prodaja ruževa takođe opala za oko 10 odsto, iako tada nije bilo maski.

S druge strane, "McKinsey" je naveo da kozmetička industrija od 20o5. godine sve više raste, ali su isto tako predvideli pad od 20 do 30 odsto za svu šminku, odnosno 35% samo u SAD, ako se kriza nastavi. Mimo toga, porasla je prodaja proizvoda za kosu, za oko 172 odsto, jer saloni i dalje ne rade u većem delu sveta.

Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke

(Telegraf Biznis)