Petlja Batajnica se završava, a "okupirali" su je šetači: Novi bulevar štrafta za rekreaciju
Ovih dana radovi su u završnoj fazi, postavljen je i semafor, kompletirana vertikalna signalizacija, putokazi...
Batajnica konačno dobija svoj "bulevar" koji će je povezati sa Zemunom, Dobanovcima, Novim Sadom, preko velike petlje koja je ranije napravljena, ali sve do ove godine nije spojena sa naseljem.
Sada je i taj poslednji korak završen, tačnije, preostalo je još malo do zvaničnog otvaranja. Ali, pre nego što su bulevar osvojili četvorotočkaši zaposeli su ga šetači.
Nema trotoara - šparta se po sredini asfaltiranog puta, obilazi razdela linija, zagledjau znaci i "okreće" se na kružnom toku. Katkad se ljudi penju i na novoizgrađeni nadvožnjak preko pruge, ali radnicima nije baš drago kada vas tamo zateknu "Imate bulevar pa se šetajte", vikali bi.
Znatiželjni Batajničani tako ispituju novu saobraćajnicu, ali se na njoj i rekreiraju. Bulevar je zaista dušu dao za pešačenje i vožnju bicikla - nema bojazni od saobraćaja jer je još zatvoren, a ravan kao pista. I tako oko 900 metara.
Ovih dana radovi su u završnoj fazi, postavljen je i semafor, kompletirana vertikalna signalizacija, putokazi...
Zajedno sa bulevarom izgrađen je još jedan nadvožnjak (pored postojećeg) preko pruge, a to je put koji vodi ka budućem intermodealnom terminalu i imaće 2+2 trake, baš kao i bulevar. Međutim, tu je i uži, požarni put, koji se pruža uz samu železničku prugu.
Batajnički bulevar ptaktično se direktno nastavlja na Novi novosadski put u Zemunu i čini sa njim jedan pravac koji se seče sa Obilaznicom oko Beograda, odnosno auto-putem za Novi Sad. Petljom se omogućuju sve kombinacije skretanja (Zemun, Batajnica, Novi Sad, Dobanovci, kao i novi put do intermodalnog terminala).
Ukupna investiciona vrednost radova na izgradnji saobraćajnica, uključujući most preko pruge, infrastrukturne instalacije i druge prateće segmente, poput postavljanja prateće opreme, saobraćajne signalizacije i pejzažnog uređenja, iznosi 9,6 miliona evra.
Investitor radova su Koridori Srbije, projektant JV "Panpro Tim" - "Via Inženjering" - "Geovizija", a sredstva su obezbeđenja iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
Ovo, ipak, nije kraj građevinskih radova na bulevaru, koji bi trebalo u budućnosti dalje da se gradi kroz naselje. Za sada, prvo i jedino isključenje biće u Ulici kralja Mihaila Zetskog, a Grad Beograd radiće produženje bulevara.
(Telegraf Biznis)