Niški gimnazijalci osnovali prvu kompaniju: Siromašni više neće biti gladni, dobiće poziv za pecivo

Ovi mladi ljudi će do kraja aprila pokrenuti sajt posredstvom kojeg će kupci moći da rezervišu peciva po nižim cenama, a za one kojima je informatička tehnologija nedostupna, biće otvoreni punktovi na nekoliko lokacija u gradu, gde će moći da ih direktno kupe

Foto: Privatna arhiva

Đačka kompanija "Nova Forte" koju su osnovali učenici prvog razreda niške gimnazije „Bora Stanković“ , uskoro će realizovati svoju prvu ideju, čiji je cilj da se obezbedi hrana siromašnijim sugrađanima. Sa druge strane, kroz njihov projekat, rešiće se i problem dnevnog viška prehrambenih artikala niških pekara.

Pod sloganom „Hranu štedi, glad pobedi“, ovi mladi ljudi će do kraja aprila pokrenuti sajt posredstvom kojeg će kupci moći da rezervišu peciva po nižim cenama, a za one kojima je informatička tehnologija nedostupna, biće otvoreni punktovi na nekoliko lokacija u gradu, gde će moći da ih direktno kupe.

Lara Tajem, direktorka za komunikacije i odnose sa javnošću đačke kompanije, ponosno ističe da su već sklopili ugovor sa jednom pekarom a da očekuju da će njihovu ideju uskoro podržati i ostali koji se bave pekarskim biznisom u Nišu.

- Prvi ugovor smo sklopili sa pekarom „Ivko“ i njihovi proizvodi će već krajem meseca biti dostupni kupcima. Postoje dve opcije kupovine, rezervacijom preko našeg sajta, ali kako smo svesni  da građanima lošeg socijalnog statusa ponekad internet nije dostupan, njima ćemo ponuditi direktnu kupovinu. Plan nam je da otvorimo punktove u najfrekventnijim delovima grada, na Trgu kralja Aleksandra, u blizini Autobuske i Železničke stanice, te kod zgrade Nacionalne službe za zapošljavanje.  Nećemo moći da to sami izvedemo, nadamo se nekoj gradskoj donaciji za opremanje punktova kako bismo proizvode bezbedno skladištili – kaže Lara za Telegraf Biznis.

Objašnjava da je njihov sajt već kreiran, te da zainteresovani mogu da se sa njim upoznaju na adresi https://novaforte.ml ali da će profunkcionisati do kraja aprila.

- U opciji "meni" kupci će moći da naruče proizvod i da navedu na kojoj lokaciji bi ga preuzeli, te da ostave svoje podatke. Mi preuzimamo narudžbinu, i obaveštavamo kupce da u periodu od pola sata nakon okončanja radnog vremena pekare, mogu otići da uzmu svoj proizvod. Posle toga pecivo će biti prosleđeno na punktove i tamo će se prodavati po cenama od 40 pa do 60 odsto nižim od redovnih – objašnjava mlada preduzetnica.

Igor Nikolić, vlasnik pekare „Ivko“ kaže da je zdušno prihvatio ideju gimnazijalaca jer je hteo da im pomogne a sa druge strane, shvatio je i njen praktični značaj.

- To je lepa ideja i za naše građane ali i za nas, radi unapređenja poslovanja. Probali smo sami sa tom prodajom viška peciva po nižim cenama ali to nije dalo adekvatan rezultat. Ideja koju su nam ova deca iznela je veoma interesantna jer bismo zaista želeli da pomognemo ljudima skromnijeg socijalnog statusa. U moje tri pekare dnevno nam ostane stotinak peciva izuzetnog kvaliteta i zaista će me radovati da ih ponudim sugrađanima po simboličnim cenama – kaže Nikolić uz poziv kolegama iz svog esnafa da mu se pridruže.

Osim Lare, u kompaniji „Nova Forte“ su i Milica Stojanović na mestu generalnog direktora, zatim Strahinja Todoroski, koji je napravio sajt, Jovana Tešanović, direktor marketinga  i Jana Nikolić, direktor finansija.

Video: Skoro godinu dana Solidarne kuhinje, hrana za najugroženije

(Telegraf Biznis)