Naši ljudi hrle preko zbog dobrih plata i stabilnih cena: Ipak, moglo bi doći do poskupljenja

Gotovo u svakoj industrijskoj grani predviđaju neki vid rasta cena

Foto: Shutterstock

Sve veći broj kompanija u Nemačkoj razmatra povećanje cena svojih proizvoda, pokazuju rezultati majske ankete o poslovanju instituta IFO iz Minhena. Poskupljenja su naročito aktuelna u trgovini na veliko, gde je predmetni pokazatelj skočio sa 54 poena u aprilu na 65 poena u maju.

- Mnoge kompanije prenose rast troškova na strani nabavke na krajnji proizvod. Poskupljenja su delom i rezultat nastojanja da se nadomeste ranija sniženja cena tokom krize sa virusom korona - kaže Klaus Vohlrabe, šef ankete u IFO-u, navodi se u saopštenju instituta.

U prerađivačkoj industriji, indeks povećanja cena se popeo 32 na 37 poena, a u građevinarstvu je uzleteo sa 12 na 32 boda. Ovaj pokazatelj se takođe približava maksimumu u sektoru maloprodaje i usluga. U trgovini na malo je porastao sa 24 na 36 poena, dok je kod pružalaca usluga povećan sa 14 na 20 poena.

Gotovo u svakoj industrijskoj grani predviđaju neki vid poskupljenja. "Oštar porast cena mnogih sirovina u krajnjoj instanci će se preliti poput talasa na čitavu ekonomiju", dodaje Vohlrabe.

Video: Mleko od kobile jedno je od najskupljih na svetu: Pola litre košta 1770 dinara a vredi i mnogo više

(Telegraf Biznis/Tanjug)