Kako internet gigant koristi usluge oglašavanja? EU je rešila da ih ispita do kraja i kazni

Brisel želi istragom da utvrdi da li je američki softverski div favorizovao sopstvene usluge internet oglašavanja

Foto: Tanjug/AP

Evropska komisija pokrenula je istragu kako bi utvrdila da li Gugl krši uslugama internet oglašavanja propise o tržišnom nadmetanju u Evropskoj uniji.

Gugl spada među vodeće kompanije u svetu u sektoru internet oglašavanja, a pruža i usluge posredovanja u oglašavanju, posebno kroz servis Display Network.

- Kompanija prikuplja podatke koji se potom koriste za ciljano oglašavanje, prodaje oglasni prostor i pruža usluge posredovanja u oglašavanju - objasnila je na konferenciji za novinare razloge pokretanja istrage potpredsednica EK Margret Vestager.

- To znači da je Gugl prisutan na gotovo svim nivoima lanca snabdevanja internet oglašavanja. Brine nas što je Gugl konkurentskim uslugama internet oglašavanja otežao tržište u celom kompleksu oglašavanja - dodala je evropska zvaničnica.

Brisel želi istragom da utvrdi da li je američki softverski div favorizovao sopstvene usluge internet oglašavanja i time prekršio evropske propise o tržišnom nadmetanju.

Istraga bi trebalo da pokaže kako na tržište utiče Guglov zahtev klijentima da na plasiranje oglasa, recimo, na YouTubeu koriste njegov servis Display & Video 360 i Google Ads, i ograničava li drugim kompanijama pristup korisničkim podacima koji se koriste za oglašavanje.

- Usluge internet oglašavanja ključni su instrument kojim Gugl i izdavači monetizuju svoje internet usluge - istakla je Vestager.

Sektor internet oglašavanja silno se razvio kako bi iskoristio sveprisutnost pametnih telefona i računara u svakodnevnom životu. U Evropi koriste ih milioni ljudi, a izdavači internet oglasa pokušavaju nadoknaditi prihode izgubljene besplatnom objavom sadržaja.

EK navodi da je samo u 2019. za oglašavanje na internetu izdvojeno 20 milijardi evra.

Video: Ko je Džef Bezos, a ko njegov naslednik?

(Telegraf Biznis)