Rešavanje šinskog sistema prioritet: "Beograd će biti prohodniji, zdraviji, s manje vozila"
Građani i dalje glasaju za jedan od četiri predloga vizuelnog identiteta metro vozova
Glavni urbanista Beograda, Marko Stojčić, najavio je da sledeće nedelje, preciznije u utorak, počinje javni uvid u Plan generalne regulacije šinskih sistema koji će pokazati prvu, drugu i treću liniju metro sistema, kao i razvoj BG voza i tramvajskog sistema.
On je u uključenju za TV K1 precizirao da se metro prvi put posmatra integrativno, kao deo sveukupnog šinskog sistema.
- Sve podvrste ovog sistema učiniće da Beograd postane drastično prohodniji grad, zdraviji i sa manje automobila, a konačni cilj je da putovanja traju kraće - naveo je Stojčić.
Podseća da metro kreće iz Makiškog polja, gde će se nalaziti depo, nastavlja preko Železnika i Belih voda, potom Banovog brda do Savskog trga, gde će se ukrštati prva i druga linija. Dalje nastavlja do Trga republike i, potom, ka Dorćolu do Bajlonijeve pijace, a nakon toga jedna od stanica je budući linijski park, i na kraju do Mirijeva gde pravi krug i vraća se na sremsku stranu, odnosno ka Novom Beogradu i Zemunu i tu se završava druga linija.
Treća linija prolazi kroz Prokop, gde će biti i veza sa tramvajima i BG vozom. "Ovakav javni prevoz biće najmanje dva, a možda i tri puta brži nego automobilski", dodao je Stojčić.
Građani i dalje glasaju za jedan od četiri predloga vizuelnog identiteta metro vozova, a kako je naveo glavni gradski urbanista, trenutno prednjače dva, tako da ćemo uskoro imati izabrano rešenje. U prvoj nedelji septembra raspisuje se javni konkurs za izgled stanica na prvoj liniji metroa.
- Izgradnja metro sistema počinje u drugoj polovini novembra, i to izgradnjom depoa u Makiškom polju, a sledeće godine se nastavlja kopanjem tunela - dodao je Stojčić.
Građani će se izjasniti na predstojećem javnom uvidu, što neće uticati na početak gradnje u Makiškom polju jer će se tu raditi na osnovu prethodnog plana za Makiško polje koji je usvojen pre više meseci. Stojčić se osvrnuo i na projekat linijskog parka koji je, kako je ocenio, najznačajniji u poslednjih pet godina kada je reč o uređenju javnih površina.
- Zeleni koridor biće jedinstven u gradu, dužine 4,6 kilometara, od Beton hale do Pančevačkog mosta. Imaće deset celina, za šta je 55 mladih ljudi uradilo idejna rešenja. Ove godine, to jest krajem oktobra krećemo sa prve dve celine - pojasnio je Stojčić, navodeći da će se plan detaljne regulacije linijskog parka naći na narednoj sednici Skupštine grada, a da će ovaj posao biti poveren "Zelenilu – Beograd".
Svojevrstan nastavak ovog projekta jeste sređivanje Ade Huje, koja u budućnosti treba da bude uređena poput Ade Ciganlije.
(Telegraf Biznis/Beoinfo)