Srbi dnevno bace 2 miliona kilograma hrane, a 7% ljudi je na ivici apsolutnog siromaštva

Zajedno sa predstavnicima 12 medijskih kuća, jela su pripremale poznate nutricionistkinje, zatim glumci, književnik, voditelj, kuvar...

Foto: Promo

U okviru nacionalne kampanje "Spasimo hranu, spasimo humanost", na događaju "Medijska humanitarna kuhinja"-  predstavnici medija su zajedno sa poznatim kuvarima i nutricionistima, javnim ličnostima i predstavnicima kompanija koje podržavaju kampanju, pripremili više od 135 obroka koje su donirali ugroženim građanima.

- Kampanja direktno ukazuje na problem prekomernog bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane za ugrožene građane, a ovim događajem smo želeli da pokažemo da kada se svi ujedinimo možemo da doprinesemo rešavanju ovog problema - rekla je Ana Košel, direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac.

Zajedno sa predstavnicima 12 medijskih kuća, jela su pripremale i poznate nutricionistkinje Tatjana Popović (totallywellness.rs) i Zvezdana Ljubenković (zvezdanaljubenkovic.com), glumci Ljubomir Bulajić i Ivan Mihailović, književnik Ivan Tokin, voditelj Stefan Popović, kuvar Bojan Stanimirović.

Zatim, predstavnici kompanija Delez Srbija i Lidl Srbija, koje su donirale namirnice za kuvanje, predstavnici Koalicije za dobročinstvo, i dvoje građana koji su pobedili na konkursima na Fejsbuku i Instagramu i dali najkreativnije predloge kako kod kuće smanjiti bacanje hrane.

Obroci su donirani ugroženim sugrađanima u saradnji sa organizacijama ADRA Srbija (Adventistički razvojni i humanitarni rad) i Lice ulice.

- Zajedno smo jači, i zajedno možemo da doprinesemo da se manje hrane baca, a više donira onima kojima je to potrebno. Ovaj događaj pokazuje moć jedinstva aktera iz različitih sektora, koji udruženi pokazuju šta humanost znači na delu - kazao je Veran Matić, direktor Srpskog filantropskog foruma.

Dok je jučerašnja humanitarna akcija bila namenjana ugroženima u Beogradu, svi građani i kompanije mogu se uključiti i u kampanju "Nacionalni dan davanja", kroz koji će biti obezbeđene donacije hrane za ugrožene u najmanje razvijenim krajevima naše zemlje.

U Srbiji, naime, na granici apsolutnog siromaštva živi sedam odsto stanovništva, odnosno, gotovo pola miliona ljudi, dok se prema procenama - u Srbiji dnevno baca dva miliona kilograma hrane.

Foto: Promo

Kampanjom "Spasimo hranu, spasimo humanost", Koalicija za dobročinstvo se trudi da poveća svest građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, ali i da doprinese unapređenju praksi koje će podstaći povećanje donacija hrane.

"Spasimo hranu, spasimo humanost" se realizuje u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a sprovodi Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

Video: Šta se više isplati ove jeseni? Spremati zimnicu kod kuće ili kupiti upakovane flaše i tegle

(Telegraf Biznis)