Bitka zbog boje: Poznati brend štiti "svoju ljubičastu". Ima li zaista sličnosti među dve čokolade?

"Nurture Brands" izvozi svoje proizvode širom Evrope i zapošljava 26 ljudi u svom sedištu u Barbiken centru u Londonu

Foto: Shutterstock

Multinacionalna konditorska kompanija "Mondelez"  zapretila je sudskim postupkom protiv londonskog proizvođača veganskih grickalica, zbog boje pakovanja jedne od njegovih voćnih pločica.

Mondelez, naime, tvrdi da kakao-bar, odnosno čokoladica Primal Pantry, brenda "Nurture Brands", "eksploatiše" zaštitni znak Milka čokolada, a to je lila boja.

Advokati "Mondelez"-a zahtevaju da se prekine sa upotrebom ambalaže u boji jorgovana, upozoravajući na kaznu od 5.200 funti svaki put kada se krši ovaj zaštitni znak, piše BBC.

Londonski proizvođač, međutim, negira da postoji sličnost između dva pakovanja, tj. boje, i negira "povređivanje" žiga brenda Milka. Voćne pločice su lansirane 2016. u različitim bojama, tako da ih kupac može razlikovati kada su na policama poređane jedna do druge.

- Ne mislimo da su boje na ambalaži naše i Milka čokolada iste, ili čak u istom spektru - rekao je Adam Drejper iz kompanije "Nurture Brands". Dodaje i da "Mondelez nije pružio dokaze o tome da je boja pakovanja dovoljno slična da bi kršila zaštitni znak Milke".

 

"Nurture Brands" izvozi svoje proizvode širom Evrope i zapošljava 26 ljudi u svom sedištu u Barbiken centru u Londonu. Drejper dalje navodi: "Ako mi dokažu da je boja u tom spektru, sarađivaću s njima, ali neću baciti sve naše proizvode u EU".

Povlačenje proizvoda i uklanjanje kompletne ambalaže koja je trenutno u opticaju moglo bi koštati između 30.000 i 50.000 funti, i to bez kazni, procenjuje Drejper.

BBC navodi da Mondelez daje britanskom brendu šest meseci da promeni pakovanje. Američka firma Mondelez poseduje mnoge poznate brendove, uključujući Toblerone i Oreo, a britanski brendovi Cadbury i Kenco takođe su deo tog carstva. Godine 2019. njena podružnica Cadbury izgubila je žalbu da zaštiti "posebnu ljubičastu boju" koju koristi za pakovanje čokolade.

S druge strane, Milka je 2020. godine dobila nokaut od brenda Ritter Sport, kada je promovisala čokoladu u ambalaži kvadratnog oblika.

Video: Čokolada od koje „boli glava“ koliko je dobra, ali i novčanik

(Telegraf Biznis)