"Obilaznica oko Beograda mora biti završena za godinu dana"

U aprilu ove godine pušten je u rad sektor 4, dužine 7,7 kilometara

- Obilaznica oko Beograda, o kojoj se govori više od 30 godina, mora biti kompletno završena do kraja sledeće godine - izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Tomislav Momirović.

Nakon obilaska radova kod tunela "Straževica", koji pripada obilaznici oko Beograda, Momirović je izrazio nadu da će i taj tunel biti pušten u rad u narednih nekoliko meseci.

- Građani su se umorili od priče oko izgradnje te obilaznice, jer o tome se priča više od 30 godina, kako će tranzitni saobraćaj biti izbačen iz centra grada i do pre nekoliko godina na svemu tome je urađeno malo - rekao je Momirović i istakao da "taj projekat mora biti završen u narednih godinu dana", te da za to vreme "mora biti napravljena petlja Bubanj potok", koja će biti najveća u našoj zemlji i "mora biti omogućeno tranzitnom saobraćaju da ide brže i efikasnije".

S druge strane, ta obilaznica značiće manje aerozagađenje u centru Beograda, dodao je.

- U okviru ove obilaznice u aprilu smo pustili u rad sektor 4 i nadam se da ćemo u narednih nekoliko meseci pustiti i tunel Straževica i ostaje još osam kilometara poslednje faze ove deonice - objasnio je Momirović, dodajući da se trenutno u Srbiji gradi ili projektuje više od 1.200 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica.

Navodi i da je izgrađen auto-put do Čačka, da je u toku izgradnja Moravskog koridora, Fruškogorskog koridora, radi se na spajanju Loznice i Šapca brzom saobraćajnicom, biće izgrađen auto-put između Šapca i Rume, kao i auto-put od Beograda do Zrenjanina...

Obilasku radova na obilaznici oko Beograda prisustvovao je i izvršni direktor Sektora za strategiju, projektovanje i razvoj "Puteva Srbije", Miodrag Poledica, koji je objasnio da se ovaj projekat sastoji od tri sektora - sektor 4, sektor 5 i sektor 6, ukupne dužine 20,4 kilometara.

- U aprilu ove godine pušten je u rad sektor 4, dužine 7,7 kilometara, a sada se trenutno nalazimo na sektoru 5, koji počinje od petlje Orlovača zaključno sa tunelom Straževica i cilj je da se završi u narednih nekoliko meseci ovaj projekat - rekao je Poledica.

Govoreći o tunelu Straževica, navodi da je dužina tog tunela oko 800 metara, da su završeni svi građevinski radovi i da sada počinje faza elektro-mašinskog opremanja tunela.

Objašnjava da iza tunela Stražeivca počinje najkompleksniji deo projekta - sektor 6, ukupne dužine 9,5 kilometra, koji podrazumeva izgradnju punog profila auto-puta koji je širine oko 30 metra, tunel Beli potok, petlju Beli potok i petlju Bubanj potok, koja će biti najveća petlja u Srbiji.

Video: Bajatović otkriva kada će biti stabilizovano snabdevanje gasom u Srbiji

(Telegraf Biznis)