Zanimljiv trend u auto-industriji: Vodeći brendovi se sada takmiče za ovu grupu kupaca
E-vozila postaju sve popularnija među potrošačima, te ne čudi što i etablirani divovi žele da preusmere deo proizvodnje upravo ka njima
Startap proizvođači automobila, kao što su Lucid i Rivian, često ističu da su, kao što je i Tesla pokazao, kupci električnih automobila otvoreni da isprobaju nove brendove.
Međutim, ono što važi za startape važi i za velike proizvođače automobila kao što su Ford, Dženeral Motors i Folksvagen. Zanimljivo je da nova električna vozila privlače kupce koji nisu sadašnji vlasnici vozila ovih brendova, prema podacima stranice Edmunds.com.
To znači da električna vozila donose uvek tražene "ostvarene prodaje". To su, naime, prodaje koje ne samo da donose prihod, već mogu - nadaju se proizvođači automobila - da obezbede nove, dugoročne kupce. Naravno, ako sve prođe kako treba, piše CNN.
Među kupcima novog Ford Mustang Mach-E modela, skoro 70% njih nisu bili kupci Forda. Za većinu Fordovih modela, samo 42% trguje vozilom koje nije Ford. Slično je i sa brendom Ševrolet, koji je pod okriljem Dženeral Motorsa.
Oko 60% kupaca Chevrolet Bolt modela - nikada ranije nije posedovalo vozilo ove američke auto-kompanije. U Folksvagenu, koji prodaje mnogo manje vozila u Sjedinjenim Državama nego Ševrolet ili Ford, razlika je bila manja, ali ipak primetna.
Konkurentni brendovi kojima se trguje kreću se u rasponu od mejnstrim brendova poput Tojote do luksuznih marki kao što su BMW i Audi. Tojota je brend kojim se najčešće trgovalo. Sticanje novih kupaca je dobro za svakog proizvođača automobila. Ali, krajnji cilj je zadržati te kupce kada budu spremni da pređu na svoje sledeće vozilo.
- Za kupce koji su kupili električno vozilo, to će verovatno značiti još jedno električno vozilo - rekao je Tajson Džomini, potpredsednik za analizu podataka u "J.D. Power".
(Telegraf Biznis)