Evropska zemlja postala hab kargo bicikala, prodaja im skočila preko noći: Zašto ih vole?
Nemačka je uspela da pretekne Dansku, Holandiju i Francusku
Kada su Grit Paulusen i njen partner Matijas Bogus nedavno poželeli da sebi priušte redak večernji izlazak, napravili su plan, a on je vezan za inovativni način prevoza.
Par je angažovao dadilju za svoje dvoje male dece, rezervisao sto u novom, modernom restoranu u svom rodnom gradu, Minhenu, i uzeo svoju verziju luksuznog prevoza: u pitanju je zajednička vožnja električnim kargo biciklom.
- Naravno, mogli smo da se odlučimo za metro, taksi ili naše klasične bicikle, ali smo te večeri hteli da proslavimo našu slobodu - priča Grit, koja je tokom vožnje bila na suvozačevom mestu.
U svojoj ljubavi prema teretnim biciklima, ovaj nemački par je samo deo rastućeg trenda. Prodaja teretnih bicikala u Evropi porasla je za 38% u 2020. i predviđa se da će porasti za još 66% ove godine, prema istraživanju evropske industrije kargo bicikala od 38 specijalizovanih proizvođača.
Ubedljivo najveće evropsko tržište je Nemačka, gde je Nacionalna biciklistička asocijacija (ZIV) registrovala 103.000 prodatih teretnih bicikala prošle godine, prenosi BBC.
Nemačka je, recimo, ispred Danske sa 25.000, Holandije sa 16.000 i Francuske sa 12.000 prodatih kargo bicikala prošle godine. Grit Paulusen objašnjava da ima nekoliko stvari koje voli kod svog teretnog bicikla.
Mimo ekološkog aspekta i brže vožnje, ističe da je prednost što može komforno da ćaska sa svojom decom koja obično sede napred.
Rastuća potražnja za tzv. "zelenim transportom" i tehnološki napredak u oblasti e-bicikala - važe za dva ključna faktora koji pokreću ovaj trend. U istraživanju, proizvođači teretnih bicikala navode da je prošle godine 92% njihovih prodatih modela bilo električno.
(Telegraf Biznis)