Potpisan važan memorandum: Zaštita podataka o ličnosti kao stub odgovornog poslovanja
Poverenik Milan Marinović kaže da su razvoj novih tehnologija i pandemija povećali ponudu i potražnju različitih roba i usluga u digitalnoj sferi
Memorandum o saradnji između Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti i programa "Nova pismenost" potpisan je danas, kako bi se podigla svest o važnosti zaštite podataka u korporativnom svetu i podizanju digitalne pismenosti kompanija i potrošača, saopšteno je iz USAID-a.
Dokument o saradnji potpisan je na skupu pod nazivom "Lideri odgovornog i časnog poslovanja u doba nove pismenosti", a projekat "Nova pismenost", čiji su predstavnici potpisnici saradnje, partnerski sprovode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i organizacija Propulsion.
Navedeno je da je cilj saradnje podizanje svesti o važnosti zaštite podataka u korporativnom svetu, podizanje digitalne pismenosti kompanija i potrošača, kao i promovisanje odgovornih lica za zaštitu podataka o ličnosti u pojedinačnim kompanijama, u periodu pred nama.
Takođe, saradnja podrazumeva formiranje i kreiranje jedinstvene i informativne platforme za građane, privredu i državnu upravu, posvećenog ovim temama. Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, Milan Marinović, rekao je da su razvoj novih tehnologija i pandemija povećali ponudu i potražnju različitih roba i usluga u digitalnoj sferi.
Objasnio je da takvo okruženje, uz manjak znanja, donosi i različite rizike, te da poverenik intenzivno radi na podizanju svesti kako građana, tako i rukovaoca podataka - različitih institucija i privrednih subjekata. Podržao je inicijative firmi koje su imenovale svoja lica za zaštitu podataka i ispunile svoju zakonsku obavezu s jedne strane, a povećale zaštitu podataka građana, sa druge strane.
- Poverenik je svestan da ta lica imaju potrebu da se edukuju i kroz organizaciju obuka nastojimo da unapredimo njihova znanja i pružimo im pomoć u radu - rekao je Marinović.
Pozvao je sva lica, koja se bave zaštitom podataka o ličnosti ili koriste njihova prava podataka da se udružuju, razmenjuju iskustva i zajednički rešavaju izazove u radu. Tokom skupa, u ime kompanije PwC, Adel Abusara predstavio je i rezultate studije o strateškom podizanju svesti o značaju i rizicima u oblasti sajber bezbednosti.
- Podizanje svesti o sajber bezbednosti treba da bude aktivnost kojom će se zajednički i koherentno baviti i država, ali i privatni sektor, akademska zajednica, kao i civilno društvo i mediji, i treba jednako da obuhvata različite društve kategorije: pojedince, mala i srednja preduzeća, kao i velike kompanije - smatra Abusara. Govoreći o značaju nove digitalne i medijske pismenosti u poslovanju, organizatori su predstavili koncept "Ambasadori odgovornog poslovanja".
Najavljeno je da bi pod ovim imenom trebalo da se okupe vodeće korporacije i lideri savremenog, digitalnog i etičkog poslovanja, u sektorima poput bankarstva, osiguranja, klasične trgovine, e-trgovine, zdravstva, medija, informacionih tehnologija, obrazovanja i oglašavanja.
(Telegraf Biznis)