"Poskupljenje je neizbežno": Stiže talas većih cena i za ove proizvode
Zbog rasta cena celuloze i problema u lancima snabdevanja, iz švedske kompanije kažu da cene higijenskih potrepština moraju biti uvećane
Jedan od najvećih svetskih proizvođača higijenskih potrepština za široku potrošnju, švedska firma Essity, upozorava kako namerava da poveća cene proizvoda poput toalet papira i ubrusa.
Viši menadžer u kompaniji, po čijim okriljem su poznati globalni brendovi, kaže da će se "potrošači uskoro i sami uveriti u rast cena higijenskih papirnatih proizvoda".
- Da bismo nadomestili trendove troškova, moramo podići cene za ukupno gotovo 20 posto - rekao je Volker Zöller za nemački portal T-Online.
Kako je dalje naveo: "Ovo što se događa u našoj industriji u poslednjih nekoliko nedelja više nije normalno". Pre svega misli na rashode vezane za sirovine i potrošnju energije.
Ističe da su posebno skočile cene celuloze i dodaje da problemi u lancima snabdevanja i transportu - dodatno pogoršavaju poteškoće sa kojima se ova firma suočava.
Podsećamo, nema izgleda da će cene u domenu usluga transporta i logistike pasti u 2022. godini.
Zöller kaže da su se cene u oblasti logistike u nekim situacijama uvećale za čak četiri puta. "U sledećih nekoliko meseci situacija se neće poboljšati, te su poskupljenja neizbežna".
Kaže i da pregovori sa trgovcima već traju.
- Sa većinom klijenata imamo otvorene ugovore, da bismo mogli što brže da reagujemo. Ali, hitno bi trebalo da prilagodimo čak i one dugoročne - istakao je.
(Telegraf Biznis)