Zašto Starbaks gubi na svom drugom najvećem tržištu, gde je zapelo?
Kafeterije koje se nalaze u kancelarijskim zonama - rade manje nego pre
Smanjena međunarodna putovanja i mali promet poslovnih zgrada uticali su na prodaju Starbaksa u Kini, po principu same-store evaluacije, koja se odnosi na razliku u prihodu koji su ostvarili postojeći prodajni objekti maloprodajnog lanca tokom određenog perioda, u poređenju sa identičnim periodom u prošlosti, obično u prethodnoj godini.
O tome je juče izvestio izvršni direktor Kevin Džonson.
- Naše prodavnice koje se nalaze na aerodromima u međunarodnim putničkim terminalima su zatvorene, tako da je očigledno da to opterećuje kompanije - rekao je u emisiji CNBC-a "Squawk on the Street".
Kako je naveo, kafeterije koje se nalaze u kancelarijskim zonama - rade manje nego pre. Dodaje da kafići u stambenim i komercijalnim zonama beleže same-store rast prodaje, što je pozitivan znak za potražnju u zemlji.
Međutim, to nije dovoljno da se nadoknadi pad na drugim mestima. Poznati lanac je u utorak izvestio da je njegova prodaja ove vrste u Kini opala za 14 odsto u prvom fiskalnom kvartalu, a ta zemlja je, inače, drugo najveće tržište Starbaksa posle SAD.
Akcije kompanije pale su za čak 3% u jutarnjem trgovanju. Pored pada prodaje na svom drugom najvećem tržištu, gigant kafe je u utorak uveče prijavio mešovite rezultate u celini, za svoju gornju i krajnju liniju, i smanjio izglede za zaradu u fiskalnoj 2022. godini.
(Telegraf Biznis)