Bruka u najvećoj onlajn prodavnici: Otpuštena armija botova, preterali u hvaljenju firme

Kampanja je lansirana još 2018. kao odgovor na lavinu kritika

Foto: Shutterstock

Radnicima u skladištima najvećeg internetskog prodavca Amazona, bilo je plaćano da šire pozitivne poruke o kompaniji i da poriču široko rasprostranjenu priču o problemima na radnom mestu.

Prema internim dokumentima koje je obelodanio The Intercept prošle godine, kampanja je lansirana još 2018. kao odgovor na lavinu kritika u vezi sa Amazonovim uslovima bezbednosti na radnom mestu. Radnici su selektovani prema njihovom velikom smislu za humor i rečeno im je da odgovaraju "učtivo i jednostavno“ kritičarima kompanije, uključujući i zvaničnike i političare.

U tipičnom tvitu, radnik bi odgovorio kritičaru rekavši: "Radim u Amazonu na prijemu narudžbi već dve godine. Zar mislite da bih još bio tamo da nisam dovoljno plaćen? Imam pun (i velikodušan) paket beneficija. I volim ljude sa kojima radim! Da, ide mi baš kako treba!“

Radnici Amazona su bili prepoznatljivi na Tviteru zahvaljujući oznaci "Amazon FC Ambassador“ koja se pojavljivala posle njihovih imena. Ali tačan identitet ili broj "ambasadora“ nikada nije utvrđen.

Mnogima je to delovalo isuviše izveštačeno da bi bilo shvaćeno ozbiljno, pa su ti nalozi brzo postali predmet kritika i zafrkavanja. Tome naravno nije pomogla ni činjenica da je svako sebe mogao nazvati Amazonovim ambasadorom na Tviteru, pa su se uskoro pojavile i parodije.

Reakcije ljudi izgleda da su konačno doprle do odgovornih u Amazonu, jer su, kako izveštava FT, "viši zvaničnici Amazona... nezadovoljni su  slabim učinkom kampanje“, pa je kao rezultat toga kompanija "ugasila i uklonila sve tragove te marketinške kampanje kirajem prošle godine“.

Video: Ko je Džef Bezos, a ko njegov naslednik?

(Telegraf Biznis)