Uspon imperije od 2,5 milijarde dolara: Neko se podsmeva ružnoj obući, a neko je plaća papreno
Najskuplje Ugg čizme kod nas su oko 27.000 do 30.000 dinara, a na međusezonskim popustima se nalaze za 150 evra
Ukusi su različiti, to je sigurno. Ipak, ponekad većina ima isto mišljenje o nečemu, kao što je, recimo, obuća popularna u poslednje vreme - koja nailazi na razne negativne komentare, te je možemo smatrati "ružnom".
Sa tim su saglasni, ne samo modni stručnjaci, već i obični građani, kupci iz celog sveta. Ali, postoje i one osobe koje tu "ružnu obuću" ne doživljavaju tako: ili im se dopada ili je nose radi trenda. I što je najzanimljivije, ako je ne dobiju na poklon, onda je papreno plate.
Industrija "ružne obuće" vredna je danas čak 2,5 milijarde dolara, a među brendovima su Ugg, Hoka, Tevas, Deckers Outdoor Corp. Kako piše Blumberg, ove kompanije nastavljaju da prodaju "odvratno ružnu obuću". Tu su i papuče Birkenstock, odnosno klompe Crocs.
Primera radi, iako i Srbiju godinama unazad "drma Ugg groznica", te čizme su u početku i ovde smatrane - ružnim. Delovale su neobično, kao patofne za napolje, a cena im ne pada. Najskuplje Ugg čizme kod nas su oko 27.000 do 30.000 dinara, a na međusezonskim popustima se nalaze za 150 evra, ali je tada uglavnom ograničen broj dostupnih veličina/boja/modela.
Takođe, Crocs klompe se prodaju po ceni od četiri do pet hiljada dinara, u proseku.
Na fotografiji iznad možete videti model koji je produkt saradnje kompanija Balenciaga i Crocs, a koji se prodaje po ceni od čak 625 dolara. Dolazi u beloj, zelenoj, roze i crnoj boji.
Papuče sa krznom, za leto, takođe su hit od pre nekoliko sezona, a mnogi su se pitali čemu, zapravo, služe i ko bi ih kupio/platio? Deluje kao da artikli - što su ružniji - to na kraju budu više "kul".
Neobični stilovi, koji su nekada bili namenjeni surferima ili osobama koje rade kao "potrčko", sada se razmeću na Zoom poslovnim pozivima, modnim pistama i skoro svuda gde su "kul deca", dodaje Blumberg.
Podsetimo se i Adidasovih čuvenih Yeezy Foam Runners patika od 80 dolara, koje, kako opisuje njujorška agencija, izgledaju kao perforirani maršmelou - a koje su odmah rasprodate. Zatim, tu su i pufna-papuče Koolaburra. "Deluje kao stavljate stopala u ćebe od lažnog krzna".
Neki modni stručnjaci kažu da "moda, kao i umetnost, voli da preispituje lepotu, te se ne teži samo estetski ugodnom dizajnu; dakle, ako je moda umetnost, onda je i ružno - u redu".
Inače, akcije Crocs-a dostigle su rekordne vrednosti prošle godine, a kompanija predviđa da će im se prihod udvostručiti, na 5 milijardi dolara, u naredne četiri godine.
I vratimo se na Ugg, jedan od pionira u dizajniranju tzv. ružne, ali udobne i kvalitetne obuće. Od vremena lansiranja prvih čizama, brend je posebno imao koristi od strateškog eksperimentisanja. Osnova je uvek ista, ali se ideje onda razvijaju u beskonačno mnogo pravaca.
(Telegraf Biznis)