• 18
 ≫ 

Kako su "šljampave čizme" postale broj 1 u svetu: Naše žene ih redovno kupuju uprkos paprenoj ceni

 ≫ 

Čuvene Ugg čizme postale su modni trend u SAD pre trideset godina, a širom sveta od sredine dvehiljaditih

  • 18
ugg Foto: Pixabay

Sve je počelo u Australiji pre nekih 100 godina, kada se ovakav tip obuće s ovčjom vunom koristio među radnicima, radi dobre izolacije.

U istoriji brenda pominju se i 60-e, odnosno 70-e godine prošlog veka, kada su ovaj tip obuće nosili farmeri, ali i surferi, kako bi zagrejali noge nakon vremena provedenog u moru.

Ostaje nejasno kada tačno kreću "komercijalni dani" za Ugg čizme, ali se zna da su modni trend u SAD postale pre tri decenije, dok su se širom sveta proširile sredinom 2000-ih godina.

Dugo su važile za "ružne čizme", nešto poput patofni, samo za napolje, ali se i ta percepcija menjala. Svi su hvalili njihovu udobnost, mekanu vunu, kako greju zimi, a ne smetaju ni leti, i onda se trend zavrteo.

Ubrzo su postale i dopadljive milionima žena i devojaka, i mada se deklarišu kao "unisex", muški pol ih slabije nosi.

Svuda ima kopija, ali...

Za izradu Ugg čizama (sama reč "ugg" je u Australiji postala sinonim za ovčju vunu) koristi se najfinija vuna merino ovaca iz tih predela, i one jedine na svetu imaju oznaku 1PP kvaliteta vune, sa finoćom i debljinom dlake od 16,9 mikrona i niže.

Dolazimo do dela kada, ne samo da postoje kopije pomenutog brenda (mahom kineske), već i druge renomirane marke pokušavaju da isprate ovaj "ugg trend". Nije da im ne polazi za rukom, ali prva pomisao na tople, vrećaste čizme, ispunjene vunom ovce, svakako su Ugg čizme.

Brend se pobrinuo i za to da se njihova popularna obuća (ne samo čizme) proizvodi isključivo na ovom, nama dalekom kontinentu, te mora imati oznaku "Made in Australia".

Prema podacima biroa za statistiku, Australiju godišnje poseti skoro 7 miliona turista iz celog sveta, a najtraženiji i najprodavaniji artikal su originalne Ugg čizme, proizvedene baš tamo.

Ne treba odmah "pucati na visoko"

Brajan Smit, osnivač kompanije Ugg Australia i autor knjige "The Birth of A Brand", svojevremeno je za Biznis Insajder otkrio šest biznis lekcija koje je naučio gradeći ovaj brend.

Smit je 1979. počeo da ih nudi "od vrata do vrata", s fokusom na surferske prodavnice kojih ima dosta u Australiji. Dakle, na samom početku one nisu ni imale "modnu" namenu, već je trebalo da budu korisne, praktične.

1. Neznanje mu je pomoglo da uspe. Smit nije razumeo zašto se Ugg čizme u Americi prodaju samo zimi, tačnije, predvideo je da se van Australije obuća razlikuje - deli na letnju i zimsku.

2. Ugg čizme se danas nalaze u svakom svetskom šoping molu, ali, u startu su doživele neuspeh. Ipak, Smit nije odustajao od svoje ideje, te je mimo toga radio razne naporne poslove kako bi opstao.

 
 
 
View this post on Instagram
A post shared by UGG® (@ugg)

3. Glamurozne reklame nisu bile put do uspeha za njega. Umesto toga, zamolio je prijatelje surfere za mišljenje, i rekao je: "Ovi oglasi su tako lažni, modeli čak ni ne surfuju".

4. Smit je najpre nudio čizme velikim lancima, kako bi došao do mejnstrim publike, ali ubrzo je shvatio da treba da "juri" ciljnu grupu. Budući da su bile namenjene isključivo surferima, logično se okrenuo tom svetu.

5. Strast za poslom je ono što pokreće i daje rezultate. Sredinom osamdesetih godina 20. veka, Smit je pronašao nove investitore, a svaki je imao isti udeo u kompaniji, što je pružalo motivaciju.

6. Treba znati kada stati. Smit je osmislio čitav koncept i verovao u sebe i svoju ideju, ali je onda shvatio da postoje ljudi koji bolje rade neke poslove od njega. To je slučaj s administracijom i prodajom.

 
 
 
View this post on Instagram
A post shared by UGG® (@ugg)

Cene širom sveta, ima li razlike?

Originalne Ugg čizme, u zavisnosti od modela (da li je klasičan ili deo nove kolekcije), na stranim sajtovima možete naći za 140 evra pa naviše, bez popusta. To je jedan od razloga zašto naše žene često kupuju ove modele "preko".

U Srbiji su ove čizme, kada tek stignu s jeseni, dosta skuplje. Cena se kreće oko 26.000 do 30.000 dinara, uz određene popuste pred kraj sezone, ali nikada ne pada previše. Nemoguće je kupiti Ugg čizme "za male pare".

Pliće Ugg čizme, sa oznakom "mini" modeli, koštaju oko 23.000 dinara u domaćim prodavnicama. I druge marke, koje su rivali popularnom australijskom brendu, prate te iste cene, tako da je na kraju sve stvar ukusa kupca.

Video: Deda Đorđe još uvek šije srpske šajkače, a najprodavanija šapka stigla čak do Amerike

(B.Đ.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Emy

    31. januar 2021 | 14:38

    Udobne i tople. Vrede svaku paru.

  • Sanja

    31. januar 2021 | 14:46

    Udobne meke tople ..predivne...HVALA👍 onome, ko ih je izmislio

  • Veil

    31. januar 2021 | 14:06

    Odvratne čizme, ne znam kome je ovo lepo, boze kako se narodu svašta može prodati...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>