Hoćete da platite auto kešom? Ili ne možete ili je cena veća, a umesto toga nude kredit
Neki proizvođači automobila već dugo nude kredite kao "promotivni alat", a to je postala praksa i u prodajnim auto-salonima
Fred Hebert je želeo da kupi Lexus sportsko-utilitarno vozilo krajem prošle godine za keš, ali mu je prodavac dao predlog: finansirajte ga ili će vas koštati skoro 2.000 dolara više.
Osećao je da ima malo izbora. "Uska grla" u lancu snabdevanja otežavala su pronalaženje belog RX 450 hibridnog modela, a žurilo mu se da kupi baš to vozilo. Onda je prodavac-zastupnik ugovorio kredit.
Hebertu je rečeno da će trgovac prikupiti skoro 2.000 dolara za organizovanje finansiranja i da se "neće odreći te naknade". Kupci automobila kažu kako čuju od ovlašćenih prodavaca da gotovina i finansiranje izvan salona nisu dobrodošli.
Prema izjavama kupaca, stavljaju više cene ako se kupuje plaćanjem u gotovini ili odbijaju da prodaju ako nisu mogli da organizuju finansiranje. Naime, na vrućem tržištu automobila, gde je povećana potražnja, a slaba ponuda, prednost imaju ovlašćeni prodavci koji dolaze do većeg profita na ove načine.
Neki su prodavali automobile po višim cenama u odnosu na naznačene, a lizing je ključna profitna tačka za prodavce, koji prikupljaju deo kamate ili naknade kada ugovore kredit u ime banke, auto-kompanije ili druge finansijske firme.
Finansiranje im, takođe, olakšava prodaju dodatnih proizvoda sa visokom maržom kao što je osiguranje. U godinama koje su prethodile trenutnoj krizi ponude, finansiranje i osiguranje su im doneli više profita po novom vozilu nego sama prodaja, prema podacima kompanije za podatke i analitiku J.D. Power, prenosi WSJ.
Zasebno, neki proizvođači automobila već dugo nude kredite kao "promotivni alat". Auto-zajmodavci su prošle godine dali kredite u iznosu od 734 milijarde dolara, što je rekordan nivo u podacima Federalne banke rezervi Njujorka iz 2004.
Hebert, penzioner koji živi u Nju Harboru, u državi Mejn, uzeo je 60-mesečni zajam po kamatnoj stopi od 3,69% od Toronto-Dominion banke, uz obrazloženje da bi plaćanje nekoliko meseci kamate bilo manje od dodatnih troškova prodavca.
Nedavno je poslao ček za otplatu kredita, a takođe mu je naplaćeno skoro 6.000 dolara više od maloprodajne cene koju je proizvođač predložio za vozilo. Oko 55% kupaca automobila koristilo je finansiranje po dogovoru sa prodavcima prošle godine, što je najveći udeo do sad u evidenciji koja se vodi od 2005. godine, prema sajtu za kupovinu automobila Edmunds.
(Telegraf Biznis)