Kako je Najki uspeo da profitira, uprkos izazovima koji su "blokirali" neke druge svetske kompanije?
Dostava u Severnu Ameriku pogoršala se u poslednjem tromesečju i tranzit je trajao duže, ali je Najki unapredio ovaj oblik poslovanja
Prodaja kompanije Najki porasla je u poslednjem periodu pošto je gigant sportske opreme imao koristi od dobitaka u svom digitalnom poslovanju, dok se kretao kroz probleme u lancu snabdevanja i radio na tome da svoje azijske dobavljače vrati u punu proizvodnju.
Kompanija je zabeležila prihod od 10,9 milijardi dolara za kvartal završen 28. februara, što je 5% više u odnosu na isti period godinu dana ranije. Analitičari su očekivali prihod od 10,6 milijardi dolara.
Profit od 1,4 milijarde dolara, ili 87 centi po akciji, bio je otprilike isti kao godinu dana ranije. Akcije Najkija porasle su za 6% u trgovanju posle radnog vremena, a pale su za skoro 22% ove godine, do zatvaranja u ponedeljak, u poređenju sa padom od otprilike 6% u indeksnoj korpi S&P 500
Iz Najkija kažu da potražnja potrošača za njihovim proizvodima i dalje nadmašuje ponudu. Šef finansija, Metju Frend, rekao je analitičarima da je "lanac snabdevanja kompanije počeo da se poboljšava, ali da je vreme tranzita i dalje produženo".
Dostava u Severnu Ameriku pogoršala se u poslednjem tromesečju i tranzit je sada trajao više od šest nedelja duže nego pre pandemije, rekao je on.
Kompanija je takođe saopštila da su njene zalihe porasle za 15% zbog produženog vremena isporuke. Ipak, Frend navodi da su fabrike koje proizvode robu u Vijetnamu bile operativne i da se proizvodnja obuće i odeće - vratila na obim pre zatvaranja.
Međutim, stalna inflacija i rusko-ukrajinska kriza predstavljaju izazove za prodaju u narednim kvartalima. Kompanija je ranije ovog meseca objavila da će zatvoriti svoje prodavnice u Rusiji, navodeći sve veće poteškoće u vođenju poslova nakon invazije na Ukrajinu.
Inače, Najki u Rusiji ima 116 lokacija, a naveli su da će nastaviti da plaćaju svoje zaposlene u regionu.
(Telegraf Biznis)