Kako im je ćutanje o politici donelo vrtoglavi uspeh? Sada su jedan od omiljenih brendova
Kineski kupci postaju sve više "nacionalistički nastrojeni", ipak, japanski brend ih je "kupio" na prvu
Na prvi pogled, izgledi japanskog maloprodavca Uniklo (Uniqlo) da postane omiljeni kineski modni brend - izgledaju neverovatno visoki, piše Blumberg ovih dana.
Inače, u pitanju je marka koju i naši sugrađani rado kupuju u inostranstvu, osnovana 1974. i prepoznatljiva po ležernim, jednostavnim komadima, poput H&M basic odeće.
Kineski kupci, naime, postaju sve više "nacionalistički nastrojeni", kako rastu političke tenzije sa demokratskim nacijama. Anti-japansko raspoloženje u zemlji je dugotrajno i sveprisutno, a konkurencija lokalnih i globalnih modnih rivala postaje žešća.
Ipak, brend sa sedištem u Jamagučiju, poznat po funkcionalnim komadima kao što su majice, farmerke i termo donji veš, obezbedio je 1,4% kineskog izuzetno fragmentisanog tržišta odeće (izrastao iz 0,4% pre jedne decenije), vrednog 350 milijardi dolara u 2021.
To je veći udeo od bilo kog drugog pojedinačnog brenda. Štaviše, između 2018. i 2022. godine - tokom burnog perioda u kojem su neki globalni brendovi bili pogođeni nacionalističkim bojkotom u Kini - Uniklo je ostao među pet najboljih prodavaca ženske odeće na platformi za e-trgovinu Tmall. Bio je to jedini strani brend koji nije izgubio ugled.
Kako im je to pošlo za rukom? Tako što su "izbegli" politiku, tačnije, ćutali su o tim temama.
U najvećim gradovima Kine Uniklo je prisutniji od drugih brendova, recimo u Pekingu, Šangaju, Guandžouu, Šenženu. Marka je u vlasništvu Fast Retailing Co, a osnovao ju je jedan od najbogatijih ljudi u Japanu.
Uniklo je postigao uspeh u Kini zahvaljujući kombinaciji faktora. Pametna strategija proizvoda i rani ulazak na tržište odigrali su svoju ulogu, ali je kompaniji, pre svega, "politička mudrost" pomogla da se popne na vrh.
Uspeh Unikloa je potencijalni model za strane brendove koji ciljaju sve veći broj potrošača srednje klase u Kini, iako je prepun rizika - od sve više nacionalističke kineske vlade i naroda, do političkog povratka na zapadnim tržištima.
(Telegraf Biznis)