Veš, tašne, farmerke - cena ženske odeće skočile su enormno: Postoji razlog
Cena ženske odeće raste mnogo brže od muške
Cene ženske odeće su globalno porasle skoro dvostruko brže od plata u poslednjih pet godina. Dok izlazimo iz pandemije, "osvetnička potrošnja" pokreće modne trendove i velika poskupljenja za stvari poput farmerki.
Svi gotovo osećaju rast cena, ali ta "bol" se ne oseća ravnomerno.
Žene se suočavaju sa većim povećanjem cena od muškaraca u kategorijama poput odeće i toaletnih potrepština, prema analizi podataka Skaj njuza iz Kancelarije za nacionalnu statistiku (ONS).
Cene ženske odeće su porasle za 37% u poslednjih pet godina, dok je za mušku taj rast bio 25%. Ovo je daleko nadmašilo plate, koje su samo 20% veće nego što su bile početkom 2017.
Šta je sa drugom ženskom odećom?
Grudnjaci su poskupeli otprilike za isti procenat koliko su i plate u Velikoj Britaniji, ali donje rublje je skuplje i košta u proseku 37 odsto više nego pre pet godina.
Ogrlice su jeftinije nego što su bile 2017. godine, ali je tašna skuplja za 34 odsto. Toaletne potrepštine koje tradicionalno kupuju žene takođe su doživele inflaciju. I lak za nokte i parfem koštaju više od 40% više nego pre pet godina.
Da li trgovci na malo diskriminišu žene?
Rastući troškovi materijala i uska grla u lancu snabdevanja povećali su cenu celokupne odeće. Pa, zašto su cene ženske odeće toliko porasle?
Anita Balčandani, stariji partner konsultantske firme Mekinsi, kaže da je to zato što trgovci na malo mogu više da povećaju ove cene bez gubitka kupaca.
„Ženska odeća je porasla znatno ispred muške odeće, potencijalno (kao) rezultat očekivanja u vezi sa otpornošću potražnje u odnosu na povećanje cena“, kaže ona, dodajući da trendovi u ženskoj modi takođe imaju tendenciju da se kreću brže.
Katalog ženske odeće obično ima veći udeo novosti u odnosu na osnovne linije kontinuiteta.
Kaila Marci, tržišni analitičar u maloprodaji EDITED, kaže da kupce još nisu odvratile više cene.
„To bi moglo biti zbog fenomena trošenja posle pandemije gde se ljudi, nakon što su tako dugo bili u zatvorenom prostoru i nosili trenerke, ponovo sastaju sa prijateljima i žele da kupe novu odeću. To je ono što danas zovemo šoping iz osvete", kaže ona.
Trošenje na osvetu podstiče potražnju za farmerkama i štiklama. Farmerke su jedna od stvari koje su postale sve popularnije od ukidanja ograničenja pandemije.
Prema podacima ONS-a, kupovina farmerki koje nisu brendirane vratiće vam se 79% više nego 2017. godine. Markirane farmerke su zabeležile umereniji rast cena.
Gospođa Marci kaže da je potražnja za štiklama i kožom takođe u porastu, jer ljudi menjaju zatvorene salonke za modernije stvari.
Premijum brendovi najviše podižu cene. Inflacija u luksuznom sektoru je više od 25 puta veća nego na masovnom tržištu, prema podacima iz EDITED-a.
„Luksuzni brendovi su podigli cene kako bi nadoknadili povećanje cena sirovina, postali ekskluzivniji i uravnotežili loše rezultate tokom pandemije“, kaže gospođa Marci.
Ali kako su domaćinstva sve više pritisnuta rastućim cenama goriva i hrane, pitanje je koliko će ova tražnja trajati?
(Telegaf Biznis)