Netflix izgubio milion pretplatnika u poslednjem kvartalu, i to je zapravo dobra vest
Netfliks takođe testira dva različita načina za suzbijanje deljenja lozinki
Kompanija Netfliks izgubila je skoro milion pretplatnika, ali postoji nešto dobro u tome - to je mnogo manje nego što se očekivalo.
Naime, Netfliksov izveštaj o zaradi u drugom kvartalu otkrio da je kompanija izgubila 970.000 pretplatnika. I dok je to najveći gubitak broja pretplatnika u 25-godišnjoj istoriji kompanije – to je takođe nešto manje od cifre koju je kompanija predvidela u aprilu (da će biti više od 2 miliona), što je izazvalo šokove za Volstrit i striming industriju.
U stvari, veći deo Netflikovog izveštaja izgleda kao pokušaj da uveri investitore i svet medija da je naučio lekciju iz aprila, kada je kompanija objavila gubitak od 200.000 pretplatnika — zbog čega su njihove akcije pale za 37% u jednom danu, što je dovelo do nekoliko rundi otkaza i stezanja kaiša. Izveštaj čak pruža i malo dobrih vesti, predviđajući porast od 1 milion pretplatnika u trećem kvartalu.
Na neki način, Netfliks je u aprilu pretrpeo najteži javni udar, dok sada ima povoljnijih vesti. Na primer, kompanija je potvrdila da sarađuje sa Majkrosoftom na stvaranju novog, nižeg nivoa pretplate koji bi sadržao reklame unutar programa. Očekuju da će pokrenuti uslugu u nekoliko oblasti sa velikim tržištima oglašavanja. Ovo dolazi nakon godina otpora postavljanju oglasa u Netflikovim emisijama i verovatnog prepoznavanja da se neki potrošači neće pridružiti usluzi osim ako ova opcija nije dostupna.
Netfliks takođe testira dva različita načina za suzbijanje deljenja lozinki, za koje procenjuje da će oko 100 miliona domaćinstava besplatno pristupiti usluzi. Izveštaj opisuje dva različita pristupa, koji se sada testiraju u Latinskoj Americi; u jednoj grupi zemalja, pretplatnici mogu da „dodaju člana“, u drugoj mogu da „dodaju domaćinstvo“, sa naknadama od oko 2,99 dolara mesečno.
Netflikovo bogatstvo često se smatralo glavnim faktorom za industriju u celini. Sada sa 220,7 miliona pretplatnika, to je i dalje najveći servis za striming. Ali nedavni gubici pretplatnika mogu da utičtu na investitore sa Volstrita da realnije pogledaju Netfliks i industriju striminga uopšte.
Dodatno, Netfliks timovi smišljaju načine kako da iskoriste više od Netfliksovih većih emisija i filmova sa univerzumima i likovima kojima se mogu vraćati iznova i iznova. Strategija franšize, čiji su detalji sada prvi put objavljeni, treba da dopuni napore Netfliksa da izgradi ogromnu biblioteku originalnog programa sa nečim za svačiji ukus.
(Telegraf Biznis)