"Era karata za 10 evra je završena": Oglasio se kontroverzni šef evropskog avio-prevoznika

Rajaner je, inače, pre nekoliko dana kažnjen, zbog čega je najavio žalbu

Foto: Facebook/Aerodrom Niš Konstantin Veliki

Izvršni direktor Rajanera, Majkl O'Liri, u javnosti je, između ostalog, poznat i po svom britkom jeziku. Ne libi se da otvoreno kaže šta misli - na razne teme, a ovoga puta je izneo stav vezan za cene avio-karata.

Irski prevoznik je, inače, poznat kao "ultra niskobudžetna" (low-cost) kompanija, ali izgleda da će i tu stvari morati da se promene.

Naime, O'Liri je rekao da je "era avio-karata koje koštaju 10 evra gotova".

Rajaner više neće nuditi letove po najnižim cenama zbog rastuće cene goriva, priznao je šef ove avio-kompanije, prenosi BBC. Treba svakako pomenuti i to da je Britanija, u kontekstu krize  troškova života, jedna od najpogođenijih evropskih zemalja trenutno.

Majkl O'Liri kaže za britanski javni servis da bi prosečna cena karte ove avio-kompanije mogla da poraste sa oko 40 evra (iz 2021.) na otprilike 50 evra u narednih pet godina. Ali, kaže kako veruje da će ljudi nastaviti da često lete, uprkos rastućim troškovima života.

Dakle, prema njegovim rečima, kupci još narednih nekoliko godina neće "videti" jeftine karte, po ceni od 0,99 evra ili 9,99 evra, koje je Rajaner nudio.

Irski div je, inače, pre nekoliko dana kažnjen, zbog čega je najavio žalbu.

Mađarska agencija za zaštitu potrošača kaznila je Rajaner sa 300 miliona forinti (765.000 evra) zbog "obmanjivanja kupaca svojim nepoštenim poslovnim praksama", objavila je ministarka pravde, Judit Varga, na Fejsbuku.

Majkl O'Liri / Foto: Profimedia/Kenzo TRIBOUILLARD/AFP

Porast troškova goriva koji povećava cene avionskih karata, takođe povećava i cifre na računima za električnu energiju u domaćinstvima, nagrizajući tako raspoloživi prihod ljudi.

Avio-industrija je u dodatnom problemu jer već nedeljama muku muči s pronalaženjem osoblja, a njihov manjak je uzrokovao brojne izazove, kašnjenja, redove, poremećaje letova na aerodromima širom Starog kontinenta...

Ali, kriza ne drma samo Evropu. Nedavno je australijski prevoznik, Kvantas, tražio od svojih zaposlenih u top-menadžmentu da tri meseca rade kao "rukovaoci prtljaga", dok kompanija pokušava da se izbori sa akutnim nedostatkom radne snage.

Video: Ušli smo u superbrzi voz u Kini koji ide 306km na sat: Prelazi 1000km za 4 sata

(Telegraf Biznis)