Svi bi da odvrate mlade od alkohola, ali ne i Japanci: Traže način da povećaju potrošnju

Potrošnja alkohola u Japanu je pala sa prosečnih 100 litara po osobi godišnje, na 75 litara

Tradicionalno japansko piće, sake / Foto: shutterstock.com

Vrlo neobična situacija u Japanu: vlada je pokrenula kampanju "Sake Viva", odnosno nacionalno takmičenje, uz poziv građanima da iznesu ideje koje bi podstakle ljude da piju više alkohola.

Razlog? Pandemija je dovela do promena u stavovima mladih o alkoholu, i samim tim do pada poreskih prihoda.

Iza kampanje stoji Nacionalna poreska agencija (NTA), a od mladih - uzrasta od 20 do 39 godina - traži se da daju predloge koji bi pomogli da se "revitalizuje" popularnost alkoholnih pića u Zemlji izlazećeg sunca.

Dodaje se da su alkoholna pića "pala u nemilost" korone i promena načina života mladih. Konkurs, koji traje do 9. septembra, poziva na "nove proizvode i dizajne", kao i na načine za promovisanje pijenja kod kuće, pišu Gardijan i FT.

Učesnici se, takođe, podstiču da istraže metode prodaje koristeći metaverzum, navodi lokalni sajt jiji.com.

NTA je saopštila da je potrošnja alkohola u Japanu pala, sa prosečnih 100 litara po osobi godišnje koliko je iznosila 1995. godine - na 75 litara u 2020. godini. Smanjenje prodaje alkohola pogodilo je japanski budžet i produbilo budžetski deficit, a takse na alkohol su činile 1,7% japanskih poreskih prihoda u 2020, 3% u 2011. i 5% u 1980. godini.

Ukupan prihod od poreza na alkohol u fiskalnoj 2020. godini pao je za više od 110 milijardi jena, što je najveći pad prihoda od poreza na alkohol za 31 godinu, navodi Japan tajms.

"Pošto je rad od kuće u izvesnoj meri napredovao tokom pandemije, mnogi ljudi su se, možda, zapitali da li treba da nastave sa navikom da piju sa kolegama kako bi produbili komunikaciju - rekao je zvaničnik agencije.

Takođe, došlo je do oštrog pada potrošnje piva, a prodaja je pala za 20 odsto, ili na manje od 1,8 milijardi litara.

Video: Burger na laboratorijski način: Nema više ubijanja krava, meso u tanjiru direktno iz epruvete

(Telegraf Biznis)