Kako nemačke kompanije gledaju na naše radnike? "Motivisani i kvalifikovani"
Polovina anketiranih preduzeća, odnosno 52 odsto, svoje poslovanje u Srbiji ocenjuje dobrim
Nemačke kompanije ocenile su zadovoljavajuće sledeće kriterijume na tržištu rada u Srbiji: kvalifikacije i motivaciju zaposlenih, produktivnost i akademsko obrazovanje. Ovo su rezultati ankete Nemačko-srpske privredne komore, koja je sprovedena u martu i aprilu ove godine.
Polovina anketiranih preduzeća, odnosno 52 odsto, svoje poslovanje u Srbiji ocenjuje dobrim, a samo jedan odsto nedovoljno dobrim.
Kada je reč o razvoju poslovanja i dodatnom zapošljavanju ove godine, 49 odsto anketiranih kompanija planira povećanje broja zaposlenih, 46 odsto kompanija ne planira nikakve promene u broju zaposlenih, dok samo 5 odsto ispitanih pretpostavlja da će broj zaposlenih u njihovim kompanijama opadati.
Tokom ove godine, 46 odsto anketiranih preduzeća planira uvećanje investicija, dok samo 10 odsto najavljuje smanjenje.
Kao najveće pretnje i rizike u razvoju svojih kompanija u narednih godinu dana, navode:
- Porast cene energenata i sirovina;
- Ekonomsko-politički okvir;
- Porast troškova rada;
- Nedostatak potražnje i
- Deficit radne snage.
Koje mere preduzimaju kompanije u borbi sa nedostatkom radne snage?
Rezultati ankete pokazali su da je samo 9 odsto ispitanih kompanija navelo nedostatak kvalifikovane radne snage, čemu doprinosi i stalni trend iseljavanja u Zapadnu Evropu.
Kao neka od rešenja vide:
- investiranje u interni sistem obuka;
- proširenje dobrovoljnog rada za bonus ili veći stepen automatizacije i digitalizacije;
- organizovanje privremene radne snage.
Iz Nemačko-srpske privredne komore navode da će se više uključiti u razvoj dualnog obrazovanja u Srbiji.
"Moramo da se zalažemo da se što manje radne snage iseli u inostranstvo. Treba više ljudi da pridobijemo za zanimanja za koja je potrebna veća praktična organizacija", istakao je direktor komore Aleksander Markus.
(Telegraf Biznis)