"Nije poenta u ukusu": Zašto vam Koka Kola nikada neće otkriti recept?

Nedavno su plasirali tri nova pića, ali nisu želeli da otkriju njihov ukus

Foto: Tanjug/AP

Za proizvođače Koka-kole, misterija je poenta. Tako vam neće otkriti recept za svoje najprodavanije piće na planeti, ali će se potruditi da vas "ubedi" da isto morate i da probate.

Ista situacija je i sa njenim novim ukusima "Coca Cola Starlight, Byte i Dreamworld". Za svaki od ovih ukusa iz limitirane serije potrudili su se da ponude bogat opis iskustva koje piće pruža, ali ne i sam ukus.

- Mi komuniciramo sa ljudima - objašnjava Selman Karega, predsednik globalne kategorije koka-kole Trademark-a, koji uključuje koka-kola pića, ali ne i druge proizvode kao što su Fanta, Sprite i drugi.

Foto: Pixabay

- Oni učestvuju i pokušavaju da pogode šta je - dodaje.

Šuškanje o pićima kompanije je važan segment njihove marketinške strategije, pogotovo ako može da podstakne iskru među mladim konzumentima.

Nedavno je koka-kola "zaista pokušala da podstakne potrošače na debatu" o svojim proizvodima, primetio je Dven Stanford, urednik Beverage Digest-a.

Kada je kompanija, na primer, predstavila svoj novi recept  koka-kole Zero, ohrabrila je kupce da odluče da li je to "najbolja koka-kola ikada“. 

Koka-kola želi da ljudi koji učestvuju u ovim diskusijama ili ih vide na mreži, razmišljaju o ovom piću kada uđu u prodavnicu, primetio je Stanford.

Putovanje u svemir, ukus piksela i sveta snova

Kompanija je opisala Starlight kao da ima "beleške koje podsećaju na posmatranje zvezda oko logorske vatre, kao i osećaj hlađenja koji izaziva putovanje u svemir“.

Bite vas "poziva da istražite kakav bi pikseli mogli da imaju ukus", a Dreamworld je nekako još konceptualniji, obećavajući potrošačima da će "sada iskusiti poznati ukus koka-kole sa iznenađujućim i neočekivanim ukusom iz sveta snova".

Naravno da je ovakav marketing podstakao ljude da pogađaju ukus "misteriozne" koka-kole.

Neki su mislili da Starlight ima ukus šećerne vate, kolača ili S'moresa. Nakon što su probali Bite, rekli su da ima ukus borovnice ili grejpfruta.

Za Dreamvorld su istakli da ima ukus manga, breskve ili pomorandže. Ili možda sirupa protiv kašlja.

Ipak, kompanija ne planira da saopšti recepturu.

- U neku ruku, to je naša tajna formula - objašnjava Karega koji dodaje da u ovom slučaju "ukusi nisu poenta".

- Misteriozni ukusi doprineli su ukupnom rastu prodaje koka-kole pića - istakao je Kariga.

Naime, prodaja koka-kole porasla je za 7 odsto u drugom kvartalu.

Najvažnije je da svaki proizvod koka-kole ima ukus koka-kole.

- Tim za istraživanje i razvoj radi sjajan posao u razvoju ovih novih ukusa, koji su zasnovani na koka-koli, ali onda se pomalo igramo sa ukusom - objašnjava Kariga.

- Kada kreirate ove formule koje se mogu pogoditi ili promašiti, morate biti veoma oprezni - dodao je  Stanford jer "dugotrajnost brenda zavisi od tog veoma jedinstvenog ukusa koka-kole".

Video: Hotel u kome noć košta 5.000 evra, piće 150: Zavirite u dragulj jezera Komo za one sa dubljim čepom

(Telegraf Biznis)