Boing pristao da plati 200 miliona dolara zbog varanja javnosti oko spornih 737 Max
Boing je potvrdio nagodbu i napomenuli da ne priznaju niti negiraju da su učinili nešto loše.
Američki zvaničnici kaznili su Boing sa 200 miliona dolara zbog pogrešnog uveravanja kompanije o sigurnosti njihovih 737 MAX aviona posle dve smrtonosne nesreće, objavili su regulatori.
U dve nesreće poginulo je 346 osoba.
Boing je pristao da plati kaznu u civilnoj tužbi. Optuženi su da su "nemarno prekršili odredbe protiv prevara" američkih zakona, navodi se u saopštenju Komisije za hartije od vrednosti i berzu (SEC).
SEC je takođe rekao da je bivši izvršni direktor Boinga Denis Mulenburg pristao da plati milion dolara.
"U vremenima krize i tragedije, posebno je važno da javna preduzeća i rukovodioci pruže pune, poštene i istinite informacije tržištima", rekao je predsednik SEC Gari Gensler.
Dodao je da Boing i Mulenburg "nisu uspeli u ovoj najosnovnijoj obavezi". Regulatorna agencija je saopštila da će se osnovati fond za dobrobit oštećenih investitora.
Boing je potvrdio nagodbu i napomenuli da ne priznaju niti negiraju da su učinili nešto loše. Rečeno je da su napravili "fundamentalne promene koje su ojačale sigurnosne procese" i da je "nagodba deo šireg napora kompanije da odgovorno reši nerešena pravna pitanja u vezi sa nesrećama 737 MAX".
Padovi su povezani sa sistemom kontrole leta koji se zove Sistem za povećanje karakteristika manevrisanja (MCAS). SEC je rekao da su "nakon prve nesreće, Boing i Mulenburg znali da MCAS predstavlja stalni sigurnosni problem, ali su ipak uverili javnost da je avion 737 MAX "siguran kao i svaki koji je ikada leteo nebom".
Nagodba Ministarstva pravde, koja je omogućila Boingu da izbegne krivično gonjenje, uključivala je kaznu od 243,6 miliona dolara, kompenzaciju aviokompanijama od 1,77 milijardi dolara i fond za žrtve nesreće u iznosu od 500 miliona dolara zbog optužbi za zajeru i prevaru u vezi s manjkavim dizajnom aviona.
U decembru 2019, Boing je otpustio Mulenburga.
Dva pada aviona dovela su do prizemljenja Boingovih aviona na 20 meseci, od marta 2019. godine. Odluka je ukinuta u novembru nakon što je Boing napravio značajne sigurnosne nadogradnje.
(Telegraf Biznis)