Dok svet strahuje od nove blokade Sueckog kanala, gde je čuveni Ever Given? Dali radnicima bonus od 50 plata
U svetlu novog incidenta u Sueckom kanalu, podsećamo se još jednog, većeg
Tvrtka čiji je brod zaglavio u Sueskom kanalu zaposlenicima upravo isplatila bonus od 50 dodatnih plaća: 'Dobro su radili'
Deljenje bonusa za dobru poslovnu godinu nije baš toliko retka praksa, a u nekim slučajevima radnike nagrađuju s pola ili čak celom dodatnom platom krajem godine. Kod nas to zovemo trinaesta plata.
Međutim, tajvanska prevoznička kompanija Evergreen Marine Corp svojim radnicima, u proseku, daje bonuse u iznosu od čak 50 mesečnih plata. Dakle, iznos nešto veći od četiri godine rada u kompaniji. I ta vest dolazi u trenutku kada novi incdent preti u Sueckom kanalu.
Kako piše Bloomberg, pozivajući se na izvore upoznate sa situacijom u kompaniji, iznos bonusa zavisi od pozicije u hijerarhiji i tipu posla koji radnik obavlja. Najveći bonusi primenjivi su samo za radnike s ugovorima na Tajvanu, rekao je izvor za Bloomberg, tražeći da ostane anoniman.
“Godišnji bonusi uvek su se temeljili na učinku kompanije unutar poslovne godine kao i na individualnom učinku radnika”, rekao je Evergreen Marine u saopštenju.
Velikodušnost kompanije rezultat je neviđenog procvata brodarstva u poslednje dve godine, kroz čitavu industriju. Takav rast podstakla je pandemija koronavirusa, zbog koje je naglo porasla potražnja za robom široke potrošnje, kao i cene prevoza. Očekuje se da su prihodi kompanije u 2022. godini porasli na rekordnih 634,6 milijardi tajvanskih dolara (NT$), odnosno 19,42 milijardi evra – što je trostruko više u poređenju s prihodima u 2020. godini.
Bloomberg podseća da je Evergreen Marine početkom 2021. godine privukao pažnju medija “iz pogrešnih razloga”, kada je njihov brod zapeo u Sueskom kanalu, uzburkavši lance snabdevanja. Sada kompanija deli bonuse do 52 mesečne plate.
Pojedini tamošnji mediji, prenosi opet Blumberg, izvestili su o isplatama većim od 65.000 dolara 30. decembra.
List navodi da je ovakva isplata bonusa najveća koja se može očekivati u doglednoj budućnosti. Brodarske kompanije upozorile su da će brzo slabljenje globalnog rasta u kombinaciji s padom cene prevoza verovatno naštetiti profitabilnosti ove godine. Deonice Evergreen Marinea pale su 54 posto prošle godine nakon neverovatnog rasta od 250 posto u 2021. godini.
Multinacionalni tim od oko 600 inženjera i mornara, kao i najvećih tegljača na svetu, iskopali su, a zatim povukli brod koji je, zatim, mesecima bio usidren dok su trajali pregovori između vlasnika broda i egipatskih vlasti - o odgovornosti i obeštećenju. Nije objavljen nijedan izveštaj o nezgodi, a tačni uzroci blokade još uvek nisu poznati.
Vlasnik broda, egipatske vlasti i ostali stručnjaci za transport su u različitim su fazama navodili niz mogućih faktora, poput naleta vetrova, brzine plovila, širine kanala... Najavljeno je i njegovo proširenje.
Egipatske vlasti okrivile su brodovlasnika i u početku tražile oko 900 miliona dolara odštete. Preliminarni dogovor postignut je u junu i zahtevao je oko 200 miliona dolara, kažu ljudi upoznati sa sporazumom.