Proizvode ovih brendova koristi cela Srbija: Svi do jednog povećali cene, i tek će u 2023.
Nestle očekuje da će cene osnovnih artikala nastaviti da rastu u 2023. godini
Najveća svetska prehrambena korporacija, Nestle, saopštila je da će cene osnovnih artikala nastaviti da rastu tokom 2023. godine, nakon više od godinu dana od prvobitnih povećanja, koja su primorala obične potrošače da sastavljaju kraj sa krajem.
Gigant je prošle godine povećao cene za 8,2 odsto, ali kaže da "to nije bilo dovoljno da nadoknadi rast sopstvenih troškova", koji su značajno smanjili profit.
Prema rečima generalnog direktora Nestlea, Marka Šnajdera, kompanijska povećanja cena, za koja se očekuje da će varirati u zavisnosti od tržišta i kategorije, biće "veoma ciljana" i primenjivaće se samo tamo gde "inflacija ulaznih troškova to opravdava".
- Još uvek smo u situaciji da popravljamo našu bruto maržu i, kao i svi potrošači širom sveta, pogođeni smo inflacijom i sada pokušavamo da popravimo štetu koja je učinjena - rekao je Šnajder, ali nije pružio detalje o tome koja predviđena povećanja će uticati na koji brend u okviru korporacije.
Za slučaj da niste znali, Nestle u svom opusu ima čak 2.000 brendova, široki asortiman koji obuhvata konditorske proizvode, smrznutu hranu i formule za bebe.
"Prošla godina je donela mnoge izazove i teške izbore za porodice, zajednice i preduzeća", navodi se u saopštenju kompanije i dodaje: "Inflacija je porasla na nivoe bez presedana, pritisci troškova života su se pojačali, a efekti geopolitičkih tenzija osetili su se širom sveta".
Unilever, Coca-Cola, Heineken, Colgate-Palmolive i Procter & Gamble su naznačili dalja povećanje cena svoje robe u 2023. godini, jer se, kako navode, "bore sa povećanim troškovima robe, energije i rada".
(Telegraf Biznis)