Prosečan korisnik interneta provodi 7 sati na mreži: Koje tri navike ćemo sigurno promeniti u budućnosti?
Više od trećine ispitanika smatra da će im navike postati digitalnije, pre svega u oblasti finansija, zatim kupovine i posla
Nijedna tehnološka revolucija nije donela tako neočekivano brze i radikalne tranzicije, kao što je to učinila digitalizacija. Iz temelja je promenila naše živote, sklonosti, navike, ali i mogućnosti.
Izveštaj Digital Global Overview za 2023. godinu pokazuje da danas ima 5,16 milijardi internet korisnika širom sveta, što je gotovo 65 odsto ukupne svetske populacije.
Početkom godine broj korisnika na društvenim mrežama je dostigao 4,75 milijardi, što je više od 92 odsto svih korisnika interneta i godišnji rast za tri odsto. Takođe, prosečan korisnik interneta provodi šest sati i 37 minuta na mreži dnevno.
Istraživanje koje je sprovela kompanija Visa o novim digitalnim navikama potrošača u Srbiji, pokazuje da više od trećine ispitanika smatra da će im navike postati digitalnije, pre svega u oblasti finansija, a slede kupovina i posao sa 31, odnosno 23 odsto.
Četiri od 10 ispitanika navelo je da bi im se značajno poboljšao život većom upotrebom aplikacija i onlajn platformi za usluge javne administracije.
Koje su to tri navike koje sigurno očekuju promene u narednih pet godina?
Digitalni novčanici
Digitalna transformacija je uticala i na industriju platnih usluga, te sada možemo obavljati plaćanje na bezbroj različitih načina, bilo gde i bilo kada.
Istraživanje Nove digitalne navike pokazalo je da svaki drugi ispitanik najčešće koristi elektronsko bankarstvo i digitalna plaćanja.
Pored digitalnih kartica i raznih vrsta aplikacija za vršenje transakcija, sada i naši mobilni telefoni i drugi pametni uređaji mogu biti sredstvo plaćanja.
Digitalizacija usluga i administracije
Javna administracija je sektor koji ispitanici u Srbiji smatraju izuzetno važnim i u kojem žele veći stepen digitalizacije, odnosno - mogućnost lakšeg završavanja obaveza onlajn ili aplikacijom.
Građani tako očekuju da porez, različite takse, zdravstvene usluge, pribavljanje dokumenata i druge administrativne poslove regulišu jednostavnije i brže, bilo da se to radi onlajn i preko neke od aplikacija ili uživo, plaćanjem beskontaktno karticom ili mobilnim uređajima.
Banke su dobar primer ove prakse, jer budući da su mnoge usluge dostupne na dodir prsta, navike ljudi su postale toliko digitalizovane da je za neke čak i odlazak u banku već danas stvar prošlosti.
Digitalizacija procesa Al tehnologijom
Od kada je krajem novembra pušten u rad novi chat bot-ChatGPT, Al tehnologija postala je vruća tema. Bilo da su to sistemi koji prate biometričke podatke, samovozeći automobili ili softver koji prati finansije i piše tekstove, Al tehnologija širi se na mnoge industrije.
Veštačka inteligencija se može koristiti za automatizaciju mnogih rutinskih zadataka poput unosa podataka, zakazivanja i korisničkih usluga, što u budućnosti može značajno uštedeti vreme i poboljšati efikasnost na mnogim radnim mestima.
Pored ovoga, Al se može koristiti i za analizu velikih količina podataka i odlučivanje o složenim procesima, kao što su prepoznavanje trendova, predviđanje rezultata i predlaganje određenih akcija.
(Telegraf Biznis)