Rešeno 495 predmeta od osnivanja platforme: Trećina sporazumom između trgovaca i potrošača
Nacionalni Savez za zaštitu prava potrošača formiran je 23. februara
"Uključenje trgovaca u vansudsko rešavanje potrošačkih sporova dalo je velike rezultate", izjavio je danas ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović.
Podatak da je 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovaca da učestvuju u vansudskom rešavanju potrošačkih sporova, bilo samo sedam, a od jula kada je aktivirana IT platforma za rešavanje ovih sporova, 779 predloga, dovoljno govori koliko je bilo opravdano uvođenje ove obaveze, istakao je ministar.
Učestvujući na panel diskusiji "Prava potrošača-dokle smo stigli i čemu stremimo" koju je uoči Svetskog dana prava potrošača 15. marta, organizovao Lidl Srbija, Momirović je rekao da veruje da je osnivanjem ove platforme Ministarstvo trgovine pomoglo većem poverenju potrošača kako u privatni, tako i javni sektor.
- Rešeno je 495 predmeta, a od toga 171 zaključenjem sporazuma između trgovaca i potrošača. Odluka vlade o formiranju nacionalnog Saveza za zaštitu prava potrošača od 23. februara, gde je uključena i Privredna komora Srbije daje nam snagu da uključimo i privatni sektor i popravimo komunikaciju privrede i potrošača - rekao je Momirović.
On je dodao da je pred Ministartsvom trgovine da dalje radi na jačanju zaštite prava potrošača gde je, prema njegovim rečima, neophodno više uključiti lokalne samouprave, ali i edukovati đake u školama.
Naveo je i da je obavljeno nekoliko obuka trgovaca koji se bave onlajn prodajom.
(Telegraf Biznis)