Od ružnog pačeta u svetu cipela, do Pepeljuge na berzi: Uspon kroksica zadivio i investitore i modu
Crocs je od ružnog pačeta sveta cipela prešao put do priče o Pepeljugi na berzi
Najnovija berzanska senzacija možda se trenutno krije u vašem ormaru za cipele ili čak na nogama. Kompanija Crocs sa sedištem u Koloradu tiho je nadmašila neke od najvećih igrača na tržištu u poslednjih pet godina, uključujući tehnološke divove kao što su Microsoft, Meta i Amazon.
Kompanija za obuću koja je nekada smatrana modnim promašajem usrećuje investitore u poslednjih pet godina. Da ste uložili 10.000 dolara u Crocs u aprilu 2018, danas biste imali otprilike 76.000 dolara.
Prvobitno plasirane kao cipele za čamce i za dvorište, kroksice su brzo stekle kult sledbenika zbog svoje nenadmašne udobnosti, izdržljivosti i fanki dizajna, privlačnog širokom spektru potrošača. Cipele dolaze u mnoštvu boja i posebno su popularne kod ljudi koji provode duge sate na nogama, poput medicinskih sestara i kuvara.
U 2006. godini, kroks je imao uspešnu inicijalnu javnu ponudu (IPO), sa zaradom od 208 miliona dolara, što je bila jedna od najimpresivnijih u to vreme. U 2012. godini kompanija je ostvarila prihod od 1,1 milijarde dolara.
Do početka 2022. godine taj broj se skoro utrostručio, dostigavši 3,6 milijardi dolara. Ogroman rast prihoda može se pripisati kroksovoj ekspanziji novih linija obuće, kao što su sandale, i saradnji sa kompanijama kao što su Dizni i Vera Bredli Dizajn u kreiranju dizajna ograničenog izdanja.
Proizvođač klompi od pene postao je modna senzacija, čak ga vole i poznati poput Džastina Bibera i Post Malona, a kompanija uživa u plodovima svog rada.
Akcije Crocs-a su naglo porasle, čak i dok je ostatak tržišta bio u previranju. Akcije su zabeležile rast od zapanjujućih 222 odsto u odnosu na najniži nivo od 46,08 dolara iz jula 2022. godine. U prošloj godini, akcije ove kompanije su porasle za oko 93 odsto. Osim toga, akvizicija HEYDUDE-a za 2,5 milijardi dolara pomogla je da se poveća rezultat kompanije.
Crocs je od ružnog pačeta sveta cipela prešao put do priče o Pepeljugi na berzi. Transformacija kompanije je podjednako zadivila investitore i modne entuzijaste, dokazujući da čak i najnekonvencionalniji kandidati mogu izaći kao pobednici.
(Telegraf Biznis)