Čupaju sedišta, rasturaju kuhinje, vade toalete: Kako se stari putnički avioni pretvaraju u teretne
Vazdušni teret leti u "stomaku" putničkih aviona i namenskih teretnih, od kojih su većina konvertovani avioni
Cena za isporuku robe vazdušnim putem dostigla je rekord neposredno pre Božića 2021. godine, podstaknuta snažnom potražnjom za internet trgovinom, gužvama koje su se stvarale u lukama i smanjenjem kapaciteta zbog ograničenih rasporeda letova tokom pandemije.
Ti trendovi su takođe izazvali bum u malom, ali unosnom delu avio industrije - pretvaranju putničkih aviona u avione koji mogu da nose teret. Rekordna 164 aviona su prošle godine pretvorena u teretne, prema podacima kompanije Cirium.
Problemi sa vazdušnim teretom su od tada pali, delom zbog pojave novih kapaciteta na tržištu usled ponovnog porasta vazdušnog saobraćaja. Vazdušni teret leti u "stomaku" putničkih aviona i namenskih teretnih, od kojih su većina konvertovani avioni, piše CNBC.
Ali kompanije kao što je Boing povećavaju kapacitete za pretvaranje putničkih aviona u teretne, jer narudžbine i dalje stižu.
Širom sveta, u objektima od Teksasa do Singapura, tehničari čupaju stara sedišta, kuhinje, toalete i druge delove aviona, ostavljajući za sobom mrvice, dečije igračke i druge znake prošlih života aviona koji prevoze putnike.
Tehničari zatim ojačavaju pod za nošenje teškog tereta, a posebna vrata se seku i postavljaju se nova kako bi se roba mogla utovariti u avion.
(Telegraf Biznis)