Čupaju sedišta, rasturaju kuhinje, vade toalete: Kako se stari putnički avioni pretvaraju u teretne

Vreme čitanja: oko 1 min.

Vazdušni teret leti u "stomaku" putničkih aviona i namenskih teretnih, od kojih su većina konvertovani avioni

Foto: Pixabay

Cena za isporuku robe vazdušnim putem dostigla je rekord neposredno pre Božića 2021. godine, podstaknuta snažnom potražnjom za internet trgovinom, gužvama koje su se stvarale u lukama i smanjenjem kapaciteta zbog ograničenih rasporeda letova tokom pandemije.

Ti trendovi su takođe izazvali bum u malom, ali unosnom delu avio industrije - pretvaranju putničkih aviona u avione koji mogu da nose teret. Rekordna 164 aviona su prošle godine pretvorena u teretne, prema podacima kompanije Cirium.

Problemi sa vazdušnim teretom su od tada pali, delom zbog pojave novih kapaciteta na tržištu usled ponovnog porasta vazdušnog saobraćaja. Vazdušni teret leti u "stomaku" putničkih aviona i namenskih teretnih, od kojih su većina konvertovani avioni, piše CNBC.

Ali kompanije kao što je Boing povećavaju kapacitete za pretvaranje putničkih aviona u teretne, jer narudžbine i dalje stižu.

Širom sveta, u objektima od Teksasa do Singapura, tehničari čupaju stara sedišta, kuhinje, toalete i druge delove aviona, ostavljajući za sobom mrvice, dečije igračke i druge znake prošlih života aviona koji prevoze putnike.

Tehničari zatim ojačavaju pod za nošenje teškog tereta, a posebna vrata se seku i postavljaju se nova kako bi se roba mogla utovariti u avion.

(Telegraf Biznis)