Inflacija "udara" i na luksuz: Sve više potrošača čeka rasprodaje da bi obavili "dizajnersku" kupovinu
Prema izveštaju iz novembra prošle godine 30 odsto potrošača navelo je da bi razmotrilo smanjenje potrošnje na dizajnerske predmete
Luksuzna industrija součava se sa usporenom prodajom usled povećane inflacije i strahova od globalne recesije.
Prema jednoj konsultantskoj kompaniji, po prvi put u više od dve godine, "rast potrošnje potrošača sa visokim prihodima bio je negativan".
Štaviše, oni su redukovali svoju potrošnju mnogo više u u odnosu na grupe sa nižim primanjima.
- Mnogi brendovi podigli su cene na nivo koji nije održiv - rekla je za Yahoo Finance Paulin Braun, bivša predsednica LVMH-a za Severnu Ameriku.
Prema izveštaju lista Vogue Business iz novembra prošle godine 30 odsto luksuznih potrošača navelo je da bi razmotrilo smanjenje potrošnje na dizajnerske predmete, a 20% "planira prelazak na jeftinije proizvode i brendove tokom sledeće godine.
Dodatno, 46 odsto je navelo da čeka rasprodaje i popuste da bi obavili svoju "dizajnersku" kupovinu.
Vogue Business takođe je primetio sve veći jaz između potrošača koji troše više i nešto manje na luksuznu garderobu.
Naime, 29 odsto potrošača koji troše više od 5.000 dolara godišnje na dizajnersku robu povećalo je svoju potrošnju u poslednjih šest meseci, dok je 31 odsto onih koji troše manje od 2.000 dolara godišnje smanjilo svoju potrošnju.
- Ekonomski uslovi su sada mnogo izazovniji - kaže Braunova i dodaje:
- Oni koji troše najviše novca na luksuznu robu će i dalje nastaviti da troše, ali selektivno.
(Telegraf Biznis)