Inflacija "udara" i na luksuz: Sve više potrošača čeka rasprodaje da bi obavili "dizajnersku" kupovinu

Vreme čitanja: oko 1 min.

Prema izveštaju iz novembra prošle godine 30 odsto potrošača navelo je da bi razmotrilo smanjenje potrošnje na dizajnerske predmete

Foto: Shutterstock

Luksuzna industrija součava se sa usporenom prodajom usled povećane inflacije i strahova od globalne recesije.

Prema jednoj konsultantskoj kompaniji, po prvi put u više od dve godine, "rast potrošnje potrošača sa visokim prihodima bio je negativan".

Štaviše, oni su redukovali svoju potrošnju mnogo više u u odnosu na grupe sa nižim primanjima.

- Mnogi brendovi podigli su cene na nivo koji nije održiv - rekla je za Yahoo Finance Paulin Braun, bivša predsednica LVMH-a za Severnu Ameriku.

Prema izveštaju lista Vogue Business iz novembra prošle godine 30 odsto luksuznih potrošača navelo je da bi razmotrilo smanjenje potrošnje na dizajnerske predmete, a 20% "planira prelazak na jeftinije proizvode i brendove tokom sledeće godine.

Dodatno, 46 odsto je navelo da čeka rasprodaje i popuste da bi obavili svoju "dizajnersku" kupovinu.

Vogue Business takođe je primetio sve veći jaz između potrošača koji troše više i nešto manje na luksuznu garderobu.

Naime, 29 odsto potrošača koji troše više od 5.000 dolara godišnje na dizajnersku robu povećalo je svoju potrošnju u poslednjih šest meseci, dok je 31 odsto onih koji troše manje od 2.000 dolara godišnje smanjilo svoju potrošnju.

- Ekonomski uslovi su sada mnogo izazovniji - kaže Braunova i dodaje:

- Oni koji troše najviše novca na luksuznu robu će i dalje nastaviti da troše, ali selektivno.

(Telegraf Biznis)