Svi ste čuli za Uber, ali nije toliko dominantan kako deluje: Ove zemlje su ga "otpisale"
Tako je japanska aplikacija za prevoz putnika, Go, nedavno privukla investiciju Goldman Saksa
Postoji jasan razlog ili bolje rečeno - faktor, koji je "omeo" Uber da zauzme vodeću poziciju u Japanu, a njegovo ime je: Go.
Ičiro Kavanabe je poznat kao "taksi princ" u Zemlji izlazećeg sunca, budući da je predsednik najveće japanske taksi kompanije, koju je osnovao njegov deda pre skoro jednog veka.
Ljudi iz industrije kažu da je, tokom protekle decenije, upravo on odigrao ključnu ulogu u tome da udalji Uber sa vrhovne pozicije, na tržištu prevoza putnika vrednom17 milijardi dolara.
Prvo je vodio kampanju pokrenutu sa ciljem da aplikacije za vožnju funkcionišu samo sa licenciranim japanskim taksijima. A onda je Kavanabe pokrenuo sopstvenu aplikaciju za pozivanje taksija pod nazivom Go.
Neki taksi operatori u zemlji rekli su da ih je Japanc naterao da zaobiđu partnerstvo sa Uberom. Go sada, prema pisanju WSJ, kontroliše skoro tri četvrtine japanskog tržišta vozila za prevoz putnika.
Ostatak je, uglavnom, podeljen između Ubera i dve druge kompanije. Go je nedavno privukao i investiciju Goldman Saksa, vodeće američke investicione banke.
Iz odeljenja za kapital u Goldmanu, kažu da je "Go specijalno dizajniran za Japan i da radi u okviru njegovog regulatorne klime". Kavanabe je, međutim, odbio da da komentar o ovoj temi.
Uber, s druge strane, kaže da ulaže u Japanu i da napreduje na tom tržištu, uključujući i uspešno poslovanje Uber Eats-a. To tržište će i dalje biti veliki deo njegove globalne strategije, navodi.
Zanimljivo je i da su lokalni igrači na drugim tržištima u inostranstvu imali uspeha u "borbi" protiv Ubera, kao svog rivala, nakon što su uočili razmere uspeha te kompanije u SAD.
Recimo, u Južnoj Koreji, regulatori su blokirali usluge prevoza privatnim automobilima nalik Uberu, a lokalna aplikacija Kakao Taki je postala dominantna. Domaći igrači su na sličan način pobedili Uber i u jugoistočnoj Aziji i Kini.
Uber je, bez obzira na sve, uložio milijarde dolara u svoje planove globalnog širenja i istakao cilj da svi taksiji u svetu budu navedeni u Uberovoj aplikaciji do 2025. godine.
(Telegraf Biznis)