SAZNAJEMO: Prodaje li se Yettel u Srbiji?
PPF grupa i kompanija iz UAE su u ranoj fazi pregovora, potvrđeno je za naš portal
Yettel u Srbiji mogao bi uskoro da dobije novog vlasnika, saznaje Telegraf Biznis.
Kako je potvrđeno za naš portal u matičnoj kompaniji PPF Group, trenutno su u toku pregovori.
Naime, pregovara se o delimičnoj prodaji Yettela u Srbiji i još nekoliko zemalja.
"PPF grupa i kompanija Emirates Telecommunications Group Compani su u ranoj fazi razgovora o formiranju potencijalnog partnerstva za istraživanje mogućnosti strateške saradnje u centralnoj i jugoistočnoj Evropi (isključujući Češku Republiku) a koja bi bila korisna za obe grupe", rekao je za Telegraf Biznis, jedan od direktora u PPF grupi, Leoš Rousek.
"Emirates Telecommunications Group Compani", poznatijiji je kao "Etisalat", a poreklom je iz UAE.
Preliminarni plan je da se trenutni finansijski i pravni „due diligence“ završi u roku od mesec do dva sa predloženom cenom i predugovorom.
Podsetimo, kompanija Telenor Srbija promenila je ime u Yettel početkom prošle godine. Promena brenda odvijala se u tri zemlje u kojima je PPF grupa koristila brend Telenor – u Srbiji, Mađarskoj i Bugarskoj.
Kako je tada rečeno, Yettel je moderan brend, dizajniran na osnovu istraživanja potreba i trendova na tržištu. Kreiran je sa ciljem da doprinese kvalitetu života korisnika, uz razumevanje sve veće uloge koju tehnologije igraju u svakodnevnom životu ljudi. U Srbiji je PPF ima 100 odsto udela u kompaniji Yetel.
Podsećamo, ranije je u razgovoru za Telegraf Biznis Majkl Mišel rekao kako je "Srbija spremna za još jednog jakog kablovskog igrača", što je kasnije ozvaničeno.
Šta je Etisalat?
Osnovana 1976. godine kao grupa telefonskih operatera, kompanija trenutno ima posao sa više od 162 miliona pretplatnika u 16 zemalja Bliskog istoka, Azije i Afrike i drugi je najveći telekom u regionu posle Saudijskog Telekoma.
Većinski akcionar u kompaniji je vlada UAE sa 60 odsto, a preostalih 40 odsto se javno trguje.
Promet operatera za 2022. dostiže 14,3 milijarde dolara uz dobit od 2,7 milijardi dolara, a tržišna kapitalizacija je blizu 53 milijarde dolara.
Više od polovine prihoda dolazi iz UAE, ali to tržište usporava. Glavni rast dolazi od njegovih međunarodnih operacija, uglavnom u Egiptu i Maroku, i na kraju će Evropa biti povoljna diversifikacija za „Etisalat“.
U sve ove međunarodne operacije, grupa je do sada uložila milijarde.
(Telegraf Biznis)