Vlasnik Dormea priznao: Ovako sam propao
U ranim devedesetim godinama prošlog veka, Češko je bio jedan od pionira direktnog oglašavanja i prodaje
Nakon nedavne prodaje brendova "Studio Moderna" je prodao i maloprodajni posao, a kupio ga je prodavac dušeka Matratzen Konkord iz Nemačke, koji je u vlasništvu kineskog biznismena, potvrdio je za časopis Finance osnivač i vlasnik Studio Moderna i osnivač "Dormea" slovenački biznismen Sandi Češko.
Slovenački Dnevnik.si preneo je da se traže rešenja za ostatak grupe, za koju se navodi da je pred bankrotom i da deo koji je nemačka kompanija sada kupila od Studija Moderna predstavlja oko četvrtinu dosadašnjih prihoda.
"Ostale delove Studija Moderna još restrukturiramo, ne mogu više da kažem", rekao je Češko.
Časopis podseća da je Studio Moderna sredinom maja prodao i brendove Dormeo, Delimano, Rovus i Top Shop švajcarskoj kompaniji Dormeo biznismena Darka Horvata.
Podsetimo, Češko je, inače, jedan od najbogatijih Slovenaca i "kralj" televizijske prodaje koji je sa svojim brendovima Dormeo, Delimano i Kosmodisk uspeo da prodre u gotovo svako domaćinstvo u ovom delu Evrope.
Portal takođe podseća da je Češko do pre samo godinu dana svrstavan među deset najbogatijih Slovenaca, sa imovinom vrednom 200 miliona evra. Kada se "ode" dublje u prošlost, Češko je nekada stajao još bolje.
Poslovna filozofija
Ideja osnivača Studija Moderna jeste maloprodaja sopstvenih brendova kroz sve moguće kanale, među kojima je, barem u počecima, bila ključna televizija.
Trideset godina nakon preduzetničkog starta Sandija Češka, više niko nema dilemu da se osnivač Studija Moderna u ovom delu Evrope prvi dosetio da svoje brendove ne mora da nudi samo u kratkim TV reklamama uz visoke cene oglašavanja, nego i da se mnogo bolji efekat može ostvariti kroz specijalizovane emisije.
U ranim devedesetim godinama prošlog veka, Češko je bio jedan od pionira direktnog oglašavanja i prodaje, što mu je donelo vrtoglav rast i prodor nova tržišta
Samo lani, Studio Moderna - TV prodaja ostvarila je minus od 3,5 miliona evra, a poslednji put je bila u dobiti 2018, kada je ona iznosila 131.000 evra. I broj zaposlenih Češkove hrvatske firme je u padu: trenutno ih je u Studiju Moderna - TV prodaja oko 350, a 2021. bilo ih je više od 400.
(Telegraf Biznis)