"Posao za lenje devojke" je novi trend generacije Z: Traže lagane angažmane koji im ne remete dan
Procenjuje se da će 30 odsto radnika pripadati generaciji Z do 2030. godine
Zaboravite na lagani ponedeljak i tiho odustajanje, stigao je najnoviji radni trend generacije Z - "poslovi za lenje devojke".
Generacija TikTok-a koja je tehnološki pismena oslanja se na najnoviji trend društvenih medija u pronalaženju dobro plaćenih često potpuno ili delimično udaljenih poslova koji zahtevaju minimalan napor, a sve da bi se smanjio stres i anksioznost za koje kažu da su štetni po mentalno zdravlje.
- Ja želim da tokom radnog vremena izlazim u šetnju, uzimam hranu, idem u kupovinu, radim svakodnevne stvari, a ako bih radila posao gde nemam fleksibilnost, ne bih to mogla da uradim - rekla je jedna mlada žena za FOX Business.
Psiholozi objašnjavaju da su za ovakav stav krivi roditelji bumeri koji su činili sve da potpuno uklone ankioznosti iz života svoje dece, pa nisu naikli da u životu imaju neki problem.
- U tom slučaju, nemaš nikakvog iskustva sa tim, plašiš se toga i bežiš od toga umesto da uradiš ono što su mnogi ljudi uradili, da se suočiš da problemima i da shvatiš da te nisu ubili i da možeš da podneseš anksioznost - objašnjava psiholog Suzi Velč.
Iako je taj trend stereotipno povezan sa "lenjim devojkama", mnogi nagađaju da ovo pitanje nije isključivo rodno i da se može primeniti na čitav spektar generacije Z.
Reno Dejvis, 22-godišnji preduzetnik i stručnjak za nekretnine, na primer, rekao je za FOX News da misli da je cela njegova generacija lenja i, iako bi trend pronalaženja opuštenijih poslova mogao da im pomogne trenutno, pitanje je kakve će to posledice imati u budućnosti.
- Na taj način ne dobijate nikakvo iskustvo u stvarnom svetu, pa se lakše dolazi do neuspeha. U jednom trenutku će naići na prepreku i neće znati kako da se izbore sa njom jer su navikli da idu lakšim putem, bilo da je to posao ili život uopšte - kaže ona.
Drugi misle da bi ovaj trend, kao što mu ime implicira, mogao da dovede do katastrofalnih posledica.
- Procenjuje se da će 30 odsto radnika pripadati generaciji Z do 2030. godine. Dakle, ako ne žele da rade, ko će onda preuzeti poslove - kaže Velč.
(Telegraf Biznis)