Rajsfešlus, čičak i druga praktična rešenja: Adaptivna odeća je budućnost modne industrije
Oko 87 miliona ljudi u EU ima invaliditet koji od njih zahteva da nose prilagodljivu modu
Modna industrija počela je da se budi i da razmišlja o tome da mere tela iste osobe nisu iste kada sedi i kada stoji, kao i da su osobama sa invaliditetom potrebna drugačija rešenja kako bi lakše koristili odevne predmete, a kako bi bili deo trendova. Zato su modne kuće počele da razvijaju adaptivnu odeću koja je prilagođena upravo osobama sa invaliditetom.
Većina nas odlazi u kupovinu odeće imajući dve stvari na umu: šta želimo i koliko para smo voljni da potrošimo. Ali za one sa invaliditetom, ima još mnogo drugih varijabli koje treba uzeti u obzir, a najbažnija je da li će klasične komade uopšte moći da obuče. Ovoga je postala svesna i modna industrija, pa se sve češće mogu naći odevni komadi prilagođeni osobama sa invaliditetom koji sadrže praktična rešenja poput čičaka umesto dugmića, velikih rajsfešlusa i proreza.
Prilagodljiva moda ili odeća bez prepreka prikladna za osobe sa invaliditetom je od suštinskog značaja za omogućavanje održive budućnosti za modnu industriju.
Prema podacima Evropske komisije, oko 87 miliona ljudi u EU ima invaliditet koji od njih zahteva da nose prilagodljivu modu. Drugim rečima, postoji konkretna potražnja za stilovima koji zadovoljavaju različite potrebe ovih ljudi.
Adaptivni režim olakšava svakodnevni život, posebno osobama sa invaliditetom. Komadi, često opremljeni dodatnim funkcijama kao što su rajsferšlusi ili čičak zatvarači, pametni detalji i praktična rešenja, kreirani su za ljude koji ranije nisu bili zastupljeni u mejnstrim modi.
Ne radi se o tome da se uzme nešto što već postoji i da se to prilagodi potrebama osoba sa invaliditetom, radi se o stvaranju odevnih predmeta koje svi mogu da koriste. Deo rešenja je da osobe sa invaliditetom budu vidljive. Ipak, brendovi i kompanije takođe moraju biti otvoreni za autentične promene: da uče i da se prilagođavaju.
Zahvaljujući masovnoj proizvodnji i modelima standardizovanih veličina, malo je prostora za individualne stilove koji su usmereni na individualne potrebe. Učiniti ljude koji stoje iza njih vidljivim i angažovanim je cilj adaptivne mode, koja radi na davanju prioriteta inkluzivnosti.
(Telegraf Biznis)